کارگاه «آشنایی با رسانه‌های کره جنوبی» برگزار شد

خبرنگار رادیو انگلیسی بوسان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مطرح‌شدن کشور کره جنوبی در دنیا، مشارکت بسیار مردم آن در اکثر مسائل و بیان کردن نظراتشان است که باعث می‌شود قضاوت درستی درباره مسائل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرناز پیراسته، شامگاه چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه در کارگاه آموزشی «آشنایی با رسانه‌های کره جنوبی» که به میزبانی خبرگزاری ایمنا در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در کره جنوبی، به هنگام اعلام خبر یا خرید محصولی، می‌توانید از طریق نظرات مردم، راجع به آن مسئله به‌خوبی قضاوت کنید.

وی افزود: شبکه اجتماعی فیس‌بوک و شبکه اجتماعی kakao که نرم‌افزار داخلی شبکه اجتماعی در کره جنوبی است، به بیشترین میزان، به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی در این کشور استفاده می‌شوند و  میزان آزادی رسانه‌های کره جنوبی، ازلحاظ تأثیر سیاسی، ۱۴ درصد است.

پیراسته خاطرنشان کرد: کار داوطلبانه، یکی از عناصری است که در فرهنگ کره و بسیاری از کشورهای دیگر مطرح است. در کار داوطلبانه، با ایجاد انگیزه و فرهنگ‌سازی، افراد علاقه‌مند در هر سنی با نهادهای مختلف همکاری می‌کنند و آن نهادها هم در مقابل با دادن امتیاز و احترام به داوطلبان، آن‌ها را برای همکاری تشویق می‌کنند. این امر، نتایج بسیاری دارد. به این معنا که اگر داوطلب، نوجوان باشد، سرگرم می‌شود و اگر جوان باشد، تجربه کسب می‌کند.

وی یادآور شد: ملاک اصلی کره‌ای‌ها برای استخدام، لزوماً داشتن تجربه و اطلاعات زیاد نیست، بلکه پشتکار افراد و توانایی آن‌ها در یادگیری، مهم‌ترین اصل در انتخاب افراد است. نکته جالب دیگر این‌که کره‌ای‌ها، خدمات رایگان بسیاری ارائه می‌دهند و مسئولیت‌پذیری زیادی دارند.

به گزارش ایمنا، در این نشست، با دو تن از گزارشگران و مجریان رادیو بوسان، ارتباط زنده تصویری برقرار شد.

کد خبر 341281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.