لزوم تعیین تکلیف آرامستان جدید کرمان/بودجه شهرداری منطقی نیست

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرمان، علی بهرامی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست از سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان خواست ضمن ارایه‌ی  گزارش عملکرد چهارماهه خود و برنامه‌های آینده، وضعیت عوارض و نحوه اخذ آن در شش‌ماه نخست سال‌جاری را اطلاع‌رسانی کند.

وی با بیان این‌که لازم است عوارض به‌صورت کارشناسی از شهروندان اخذ شود، افزود: این کار در راستای تدوین بودجه‌ی شهرداری به‌صورت تخصصی انجام می‌شود.

بهرامی از اعمال روش‌های جدیدتر در پرداخت عوارض خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی روند اصلاح بودجه در جلسات کارشناسی شورا آغاز می‌شود.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تشکر از ریاست و اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر افزود: خودانتقادی اعضای شورا و تعصب مهندس کامیاب، در خصوص تصویب بودجه‌ شهرداری قابل تقدیر است.

نایب‌رییس شورا هم‌چنین با بیان این‌که نشریه کرمان‌شهر نباید آگهی‌نامه‌ شورا و شهرداری باشد، گفت: این نشریه باید انتقادها را از شورا و شهرداری شروع کند و زبان مردم باشد.

چیدمان‌های سفره‌های نوروز مناسب نبود

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، از جانمایی سردیس زنده‌یاد معمارزاده، در ورودی کتابخانه‌ مرکزی کرمان خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری کرمان در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز، اقدامات فرهنگی خوبی ازجمله راه‌اندازی «ایستگاه از من بپرس»، آماده‌سازی بوستان‌های اقامتی، برگزاری جشن‌های شبانه در تعدادی از پارک‌های شهر، ارایه‌ نقشه شهر کرمان و توزیع کیسه‌زباله در اماکن تفریحی انجام شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا در عین حال از کم‌رنگ بودن اقداماتی ازجمله چیدمان سفره‌های هفت‌سین و المان‌های نوروزی در شهر کرمان گلایه کرد.

ایرانمنش با اشاره به مصوبات کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان، اقدامات مشترکی در زمینه‌ فرهنگ‌سازی و استفاده‌ بهینه از آب انجام شود.

پرداخت حقوق کارکنان شهرداری در اولویت باشد

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه‌ای از سوی شورای شهر کرمان مبنی بر استفاده‌ شهرداری از کالای ایرانی گفت: هم‌چنین نگهداری و نظارت شورا بر اموال، املاک و اقلام شهرداری، در راستای کاهش هزینه‌های غیرضروری و افزایش بهره‌وری از امکانات شهرداری ضروری است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که شهرداری کرمان نیروهای متعهد و متخصصی دارد، گفت: استفاده از ظرفیت و توان نیروهای متخصص شهرداری در حوزه‌های مختلف و کادرسازی برای مدیریت آینده‌ شهرداری، یک موضوع مهم برای مدیریت شهری است.

ایرانمنش ضمن تشکر از شهردار کرمان به‌دلیل اجرای چارت جدید سازمانی و پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری، اظهار امیدواری کرد: پرداخت حقوق در سال‌جاری نیز از اولویت‌های شهرداری باشد.

بودجه سال آینده شهرداری با اولویت‌های شهر کرمان بسته شود

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اشکالات وارد بر ساختار بودجه‌ شهرداری گفت: با توجه به تدابیر و سیاست‌های شورای اسلامی شهر کرمان، تلاش می‌شود بودجه‌ سال آینده، منطقی و متناسب با واقعیت‌ها و اولویت‌های شهر کرمان بسته شود.

وی با بیان این‌که کلیات بودجه‌ شهرداری به موقع تصویب شد، از اعضای شورای شهر درخواست کرد جزییات بودجه براساس تغییراتی که در نشست شورا مطرح شده، مورد توجه قرار گرفته و پس از اعمال نظرات و اصلاحات آن‌ها، تصویب شود.

چناریان خواستار اصلاح عوارض و تعرفه‌ها و متناسب‌سازی قیمت‌های عوارض شد و افزود: تصویب بودجه‌ سال آینده با بررسی و کنترل و کاهش هزینه‌های غیرضروری، با کار اجرایی و تخصصی در دست اقدام است.

بودجه مصوب نباید ملاک عمل شهرداری باشد

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تأکید بر حرکت شهرداری کرمان به سمت تحقق درآمدهای پایدار گفت: اعضای شورای شهر کرمان باید به شعارهای انتخاباتی خود پایبند بوده و پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان باشند.

وی با بیان این‌که بودجه‌ تصویب‌شده نباید ملاک عمل شهرداری باشد، از شهردار کرمان خواست پیوست بودجه، بررسی و برای تصویب به شورا ارایه شود.

آرامستان جدید کرمان تعیین تکلیف شود

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا هم با بیان این‌که درآمدهای پایدار در ابتدای سال باید تعریف شود، از شهردار کرمان خواست هرچه سریع‌تر با تشکیل کارگروهی، درآمدهای ‌پایدار و نحوه‌ وصول عوارض مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه جدی شهرداری و شورا به آسفالت معابر، راه‌اندازی آرامستان جدید شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: شهرداری کرمان باید با انتشار فراخوان، در سال جدید راه‌اندازی آرامستان جدید شهر کرمان را تعیین‌تکلیف کند.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری کرمان برای بهتر نمایان شدن شهر به مسافران نوروزی گفت: از شهردار کرمان تقاضا داریم با تبیین و جمع‌بندی هزینه‌کرد شهرداری، جزییات بودجه را به شورا ارایه دهد تا به‌موقع، تکمیل و تصویب شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز با اشاره به گذر شهرداری کرمان از چالش‌های متعدد حوزه‌ مالی گفت: تدوین و ارایه‌ دو برنامه‌ کوتاه‌مدت و میان‌مدت از سوی شهردار کرمان به شورا ضرورت دارد تا شورا و شهرداری براساس شعاری که در انتخابات داده‌اند، برنامه‌محور عمل کنند.

کد خبر 341261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.