تجهیز اورژانس شهرضا به سامانه مکان‌یاب GPS

شهرضا - رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا گفت: همه کدهای اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان، از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال، به سامانه مکان‌یاب GPS مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حبیب صادقی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا تا پایان سال گذشته، ۷۶۴۰ مأموریت را در مناطق مختلف شهرستان انجام داده است.

وی ادامه داد: تعداد ۵۰۸۴ مأموریت از مجموع عملیات‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان در سال ۹۶ مربوط به حوادث شهری و ۲۵۵۶ مأموریت مربوط به حوادث روستایی و جاده‌ای، بوده است.

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا از انجام ۵۴۵۳ مأموریت غیرترافیکی در این شهرستان خبر داد و  افزود: تعداد مأموریت‌های حوادث ترافیکی شهرستان ۲۱۸۷ مورد بوده است.

صادقی تصریح کرد: تعداد ۱۴۲۹ مأموریت از مجموع مأموریت‌های ترافیکی در شهر و تعداد ۷۵۸ مأموریت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان، بوده است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، مهمترین علت مرگ و میر و حوادث غیرترافیکی در شهرستان است، اظهار کرد: تعداد ۸۰۰ مورد از حوادث سال گذشته شهرستان، به این بیماری‌ها اختصاص داشته است.

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا از برقراری ۹۰ هزار تماس تلفنی را سامانه ۱۱۵ این شهرستان در سال ۹۶ خبر داد و افزود: میانگین زمان رسیدن مأموریان اورژانس به محل حادثه در مأموریت‌های شهری ۶.۳ دقیقه و در مأموریت‌های جاده‌ای ۷.۵ دقیقه بوده است.

انجام بیش از ۸ هزار مأموریت اورژانس در ایام نوروز امسال

صادقی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۸۴۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس شهرضا برقرار شده است، گفت: در این ایام ۶۲۳ مأموریت اورژانسی در شهرستان انجام شد که از این تعداد، ۴۳۱ مورد شهری و ۱۹۲ مورد جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ۴۷۴ مأموریت منجر به بستری فرد حادثه دیده در بیمارستان شد که از این تعداد، ۳۳۱ مورد شهری و ۱۴۳ مورد جاده‌ای بوده است.

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا از اجرای ۱۴۹ مأموریت اورژانسی منجر به درمان سرپایی مصدومان خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۱۰۰ مورد از این تعداد شهری و ۴۹ مورد جاده‌ای بوده است.

صادقی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۳۱۸ مأموریت غیرترافیکی در شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: تعداد ۳۲۷ مورد از این مأموریت‌ها شهری و ۹۴ مورد جاده‌ای بوده است، این در حالی است که از ۱۵۶ مأموریت ترافیکی، ۹۴ مورد شهری و ۶۲ مورد جاده‌ای بوده است.

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا گفت: در ایام نوروز امسال مأموریان اورژانس شهرضا موفق به انجام دو مورد احیای قلبی شدند، این در حالی است که در این مدت به ۱۳۱ بیمار قلبی امدادرسانی شد که ۹۶ نفر از آن‌ها در شهر و ۳۵ نفر در جاده‌ها و روستاها، دچار حادثه شده بودند.

کاهش زمان اعزام نیروهای اورژانس شهرضا به محل حادثه

وی از تجهیز کدهای اورژانس این شهرستان به سامانه مکان‌یاب GPS خبر داد و افزود: در شرایط فعلی پس از وقوع حادثه، ممکن است حادثه دیدگان یا اطرافیان آن‌ها به علت اوضاع وخیم روحی، نتوانند آدرس دقیق محل حادثه را به مأموران اورژانس اطلاع دهند، اما با استفاده از این سامانه این مسکل برطرف خواهد شد.

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا تصریح کرد: در سامانه جدید اورژانس که از اردیبهشت‌ماه امسال راه‌اندازی خواهد شد، سامانه مکان‌یاب GPS کدهای آمبولانس، مکان دقیق حادثه را براساس تلفن همراه یا ثابتی که تماس اضطراری از طریق آن برقرار شده، شناسایی و نزدیک‌ترین آمبولانس را به محل حادثه اعزام می‌کند.

صادقی اضافه کرد: در سامانه جدید امکان دیگری نیز پیشبینی شده است که با استفاده از آن، اطلاعات بالینی فرد حادثه دیده پیش از ورود به بیمارستان از طریق سیستم HIS به اطلاع پزشک اورژانس می‌رسد.

وی گفت: بااستفاده از سامانه مکان‌یاب GPS مدت زمان رسیدن کدهای اورژانس به محل حوادث به شش دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 341255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.