پروفایل شهروندی راه اندازی می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به راه اندازی پروفایل شهروندی در مجموعه شهرداری گفت: شهروندان از این طریق می توانند اطلاعات مربوط به خدمات شهرداری را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی شایق ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات الکترونیکی شهرداری به سه دسته اطلاع رسانی، تعامل و تراکنشی تقسیم‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: هر شهروند با داشتن نام کاربری و رمز عبور می‌تواند انواع خدمات شهرداری از جمله تراکنش ها و اطلاع رسانی‌ها را دریافت و از طریق پروفایل شهروندی پاسخ‌های خود را دریافت کند.

وی با بیان اینکه هر شهروند اصفهان دارای پروفایل شهروندی می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته پروژه ای را با همکاری سازمان فاوا آغاز کردیم که بر مبنای آن هر شهروند اصفهانی دارای کارتابل مخصوص به خود می شود، شهروندان با درخواست مجوز با نام کاربری و رمز عبور می توانند خدمات الکترونیکی که شهرداری ارایه می دهد و شامل خدمات اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی است را دریافت کنند، اکنون طراحی پروفایل شهروندانی انجام و در حال تست آزمایشی است.

مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این معاونت برنامه‌ریزی بیشتر مباحث مربوط به سیستم‌های اطلاعاتی را بر عهده دارد، ادامه داد: با توجه به سیاست های ابلاغی در سال جاری در نظر داریم به یکپارچگی اطلاعات شهرداری بپردازیم، زیرا در حال حاضر نبود یکپارچگی اطلاعات باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌ای را با همکاری سازمان فاوا در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات در شهر با دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از موازی کاری اجرا کردیم، تصریح کرد: جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه های فاوا که نیاز به ایده های خلاقانه دارد از برنامه های در دستور کار معاونت برنامه ‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری است.

شایق گفت: گسترش خدمات الکترونیکی با تامین نیاز شهروندان، ایجاد پروفایل شهروندی و کسب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های فاوا از جمله برنامه های این اداره برای سال ۹۷ است.

کد خبر 341246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.