دسترسی شهروندان به امکانات شهری آسان می‌شود

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی های بودجه سال۹۷ افزایش سطح دسترسی مردم به امکانات و خدمات شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فردانی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر چهار اداره شامل آمار و اطلاعات شهری، برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد در دو سطح برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی، اداره مدیریت پروژه و کنترل عملیات که در چارت جدید اضافه شده و تمام پروژه‌های شهرداری اعم از عمرانی، پژوهشی و حتی سرمایه‌گذاری را به صورت متمرکز با شاخص‌های مشخص کنترل می‌کند و اداره بودجه که بودجه‌های سالیانه را آماده سازی کرده است در مدیریت برنامه ریزی و بودجه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تخصیص منابع بر اساس اهداف و اولویت ها انجام می شود، افزود: در خصوص تفاوت بودجه ۹۶ و ۹۷ باید گفت بودجه ۹۷ به سمت هدف محوری  و تخصیص منابع طبق اولویت‌ها بیشتر حرکت می کند.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان ادامه داد: بودجه ۹۷ در مقایسه با بودجه سال‌های اخیر بیشترین انطباق را با برنامه های اصفهان ۱۴۰۰ دارد.

فردانی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته ردیف هایی که برای محرومیت زدایی تخصیص می یافت تامین اعتبار نمی‌شد، اما امسال نظارت‌ها گسترش می یابد، سیاست این است که سرانه عمرانی مناطق ۱۵ گانه به هم نزدیک و سرانه محرومیت زدایی محقق شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر و شهرداری اصفهان این است که اعم خدمات ارایه شده از نظر سرانه وضعیت خوبی دارد، اما از لحاظ دسترسی مردم، این خدمات متوازن نیست، به عنوان مثال شاید سرانه فضای سبز شهر اصفهان خوب باشد، اما سوال اینجاست که آیا دسترسی همه شهروندان به این خدمات یکسان است یا خیر؟

فردانی تاکید کرد: یکی از ویژگی های بودجه سال ۹۷ افزایش سطح دسترسی مردم به امکانات و خدمات شهری است، اینکه خدمات در مراکز مشخصی متمرکز نباشد و همه شهروندان بتوانند در همه مناطق از حداقل خدمات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر بودجه سال ۹۷ شهرداری، تمرکز بر پروژه های نیمه تمامی است که ارزش آفرینی خوبی برای شهر اصفهان دارد، اظهارکرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم پروژه های شاخص نیمه تمام را مانند خط یک قطار شهری که قرار است بهره برداری از کل خط یک و توسعه آن را داشته باشیم، تکمیل کنیم.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان یکی از اتفاقات ویژه بودجه ۹۷ را ارتباط منطقی بین شاخص‌های توسعه شهری و بودجه‌های سالیانه عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس تحلیل آمار و اطلاعات بسیاری از پروژه‌هایی که اثر منطقه‌ای دارند در سطح شهر انجام و شبکه معابر شکل گرفته است از این رو در صدد هستیم پروژه‌های شاخص را که تعداد آنها زیاد است و اعتبار زیادی را هم لازم دارد، انتخاب و با تمرکز ویژه به اتمام برسانیم.

کد خبر 341242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.