دفترچه بیمه سلامت دارندگان دو نوع بیمه، حذف می شود

مدیرعامل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: درصورت داشتن دو دفترچه درمانی برای هرفرد و وجود همپوشانی در ارایه خدمات به بیمه‌شدگان، دفترچه بیمه سلامت آن فرد حذف می شود.

حسین بانک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از تاریخ یکم آبان‌ماه سال گذشته قرار شد تا بیمه شدۀ جدیدی به فهرست بیمه‌شدگان سلامت همگانی افزوده نشود، البته اعتبار دفترچۀ همه افرادی که قبل از این تاریخ، عضو بیمه سلامت همگانی شده اند، همچون گذشته به صورت رایگان تمدید شده و دفاتر آنها حذف نخواهد شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته طرح جدیدی به عنوان بیمه ایرانیان آغاز شده که هر فرد با پرداخت ۲۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، می تواند تحت پوشش آن قرار بگیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان گفت: دارندگان دفاتر بیمه ایرانیان می توانند به تمام مراکز درمانی دولتی و خصوصی مراجعه کنند؛ این در حالی است که بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی تنها مجاز به مراجعه به مراکز درمانی دولتی هستند.

وی افزود: علاقمندان به دریافت بیمه ایرانیان می توانند به دفاتر نمایندگی بیمه سلامت و پیشخوان خدمات دولت مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ مورد نظر و مدارک ثبت‌نام، دفترچه درمانی خود را دریافت کنند.

بانک خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بانک اطلاعاتی افراد بیمه شده در اختیار بیمه سلامت استان قرار دارد، افرادی که پیش از این علاوه بر دفترچه بیمه سلامت همگانی، دفاتر درمانی بیمه های دیگر همچون ارتش و تأمین اجتماعی را داشته و خدمات ارایه شده به آنها همپوشانی داشته باشد، دفترچه بیمه سلامت این افراد حذف خواهد شد.

کد خبر 341240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.