الزام پیمانکاران شهر به استفاده از محصولات ایرانی/ تشکیل کمیته شفافیت در شهرداری اصفهان

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: الزام پیمانکاران به استفاده از محصولات ایرانی در پروژه ها، آموزش و فرهنگسازی برای تشویق مردم جهت استفاده از کالای ایرانی، اولویت به کارگیری پیمانکاران داخلی در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز ارباب شیرانی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته در چارت سازمانی جدید شهرداری اصفهان، حوزه توسعه سرمایه انسانی به این معاونت اضافه شد در این راستا معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه معاونت برنامه ریزی دو نقش کلی در شهرداری اصفهان دارد، ادامه داد: این معاونت در ابتدا نقش تسهیل کنندگی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی در بخش های مختلف و دیگر نقش نظارتی و کنترل  اجرا و پیاده سازی صحیح برنامه ها را دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اضافه کرد: برای انجام این وظایف مهم در شهرداری چهار نوع دارایی و سرمایه شامل سرمایه سازمانی و مجموعه فرآیندها، سرمایه اطلاعاتی و دانشی مجموعه مواردی که در قالب پژوهش، آمار و اطلاعات مورد نیاز برای اداره بهتر شهر مطرح است، سرمایه انسانی به عنوان باارزش ترین دارایی هر نهاد و چهارم سرمایه ریالی در خصوص مباحث بودجه در نظر گرفته شده است.

ارباب شیرانی با بیان این مطلب که ۱۵ مهر سال ۹۶، تنها ۳۲ درصد بودجه محقق شده بود که با برنامه ریزی همه مدیران و دست اندارکاران در انتهای سال گذشته بیش از ۸۰ درصد این بودجه تحقق یافت، گفت: بودجه سال گذشته دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جدید به سه هزار میلیارد تومان رسید که امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق کامل این بودجه گام برداریم.

وی به مقایسه بخش‌های دیگر لایحه بودجه ۹۷ با بودجه ۹۶ پرداخت و گفت: در فرآیند تدوین بودجه سال ۹۷ از شاخصه های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ استفاده شده، همچنین به ارزیابی عملکرد توجه ویژه ای شده است.

حمایت از کالای ایرانی در دستور کار شهرداری است

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از خرید کالای ایرانی گفت: شهرداری اصفهان از چند سال قبل بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده که یکی از محورهای اساسی آن ممنوعیت خرید کالای خارجی مشابه داخلی است در سال جاری نیز باید به این مهم توجه کرد.

ارباب شیرانی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود و از سویی تولیدکنندگان کالای با کیفیت روانه بازار کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی اظهار کرد: الزام پیمانکاران به استفاده از محصولات ایرانی در پروژه ها، آموزش و فرهنگسازی برای تشویق مردم جهت استفاده از کالای ایرانی، اولویت به کارگیری پیمانکاران داخلی، حمایت از محصولات مراکز رشد در مکان هایی که امکان استفاده وجود دارد در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار گرفته است.

احداث مراکز تفریحی در مناطق شمال شهر 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان توجه به مناطق محروم شهر را از  اولویت های این معاونت برشمرد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده توسعه مراکز فرهنگی در مناطق محروم و احداث مراکز تفریحی در مناطق شمال شهر در راستای محرومیت زدایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص تحقق شهر هوشمند، پروژه ای تحت عنوان  اصفهان کارت تعریف شده بود، ادامه داد:البته اصفهان کارت چالش های خود را داشته و دارد و باید تدابیری اندیشیده شود تا از آن بهتر استفاده شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در تهران و قم در راستای شهر هوشمند ستادی زیر نظر شهردار تشکیل شده است، اضافه کرد: شهر هوشمند، تمام حوزه های شهری را در بر می‌گیرد، طی دو سال گذشته اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته اما هنوز جایگاه و ساختار مناسبی برای شهر هوشمند نداریم.

تعیین تکلیف نیروهای مازاد شهرداری

ارباب شیرانی با بیان اینکه در گذشته به کارگیری نیروهای کاری بر اساس رابطه بوده نه ضابطه، گفت: در مقطعی تعداد زیادی نیرو به شهرداری تزریق شده که هنوز هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای مازاد در شهرداری اصفهان برآورد شده اند و نمی توان از این تعداد آمار دقیقی اعلام کرد، افزود: لازم است به سمت یکپارچگی داده ها برویم در این دوره تصمیم گیری از حالت فردی و سلیقه ای خارج و کمیته سرمایه انسانی تشکیل شده و تمام  قراردادها، تبدیل وضعیت و حتی بازنشستگی کارکنان به این کمیته باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی طرح هایی برای تعدیل نیرو، افزایش بهره وری، ارایه انگیزه بیشتر برای نیروهای انسانی و یکپارچه سازی و تحقق شهر هوشمند در دستور کار معاونت برنامه ریزی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکپارچه سازی اطلاعات پرسنلی، تعالی سازمانی در بخش تشکیلات و بهبود روش ها، متناسب سازی آموزش با نیازها و اجرای چارت سازمانی بر اساس ابلاغیه در اولویت‌ برنامه‌های این معاونت برای سال ۹۷ است.

ارباب شیرانی با بیان این مطلب که تصمیم‌گیری در زمان حال با گذشته تفاوت های زیادی خواهد داشت، گفت: قطاری که روی یک ریل رفته را نمی‌توان در این چند ماه تغییر مسیر داد، بنابراین در مورد موضوعات به صورت جمعی تصمیم‌گیری و توسط شهردار ابلاغ می شود.

تقویت تعاملات شهرداری با دیگر دستگاهها

وی اضافه کرد: درصدد هستیم از تجمیع و هم افزایی فعالیت‌های معاونت به نحو احسن برای پیشبرد فعالیت‌ها استفاده و تعاملات فراحوزه ای در داخل شهرداری با معاونت‌ها و مناطق را تقویت کنیم، همچنین در نظر داریم خارج از بدنه شهرداری با دستگاه‌هایی که در فعالیت‌های شهری نقش و تاثیرگذاری دارند از جمله استانداری همکاری داشته باشیم.

تشکیل کمیته شفافیت در شهرداری اصفهان

ارباب شیرانی با بیان اینکه تعامل با شهرداری کلانشهرهای دیگر در دستور کار این معاونت است، گفت: در بحث شفافیت، نخستین شهرداری که در سایت « foia » وارد شده، شهرداری اصفهان بوده و در این راستا کمیته ای تشکیل داده شده است.

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی برای سال ۹۷ راهبردهایی تعریف کرده است، افزود: مبنای این معاونت دو سند بالادستی اصفهان ۱۴۰۰ و سنجش پذیری شهرداری است.

وی با بیان اینکه بر مبنای این دو برنامه دو راهبرد کلی را در سال ۹۷ دنبال می کنیم، افزود: یکپارچه سازی و هم‌راستایی اقدامات در حوزه های مختلف معاونت یکی از این راهبردها است که باید سعی کنیم از هم افزایی و تجمیع فعالیت‌های معاونت برای پیشبرد اهداف به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: گسترش ارتباطات در راستای تقویت، تعامل و افزایش ارتباطات حوزه ای و فراحوزه ای یکی دیگر از راهبردهای معاونت برای سال ۹۷ محسوب می‌شود.

ارباب شیرانی گفت: در حوزه برنامه‌ریزی قرار است تحولاتی رخ دهد که در این راستا نیز سامانه هایی مانند سامانه بودجه، سیما، سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات و سامانه سیگما که برای ثبت و درج اطلاعات پروژه ها بارگزاری می شود، طراحی شده است.

کد خبر 341232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.