اتوبوس برقی در اراک راه‌اندازی می‌شود

شهردار اراک گفت: با سرمایه‌گذاری شرکت چینی در آینده‌ای نزدیک اتوبوس برقی در اراک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، داود تاجران در حاشیه جلسه مشترک اعضای شورای شهر اراک با نماینده شرکت چینی اظهار کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهر اراک بسیار زیاد است به همین دلیل این ظرفیت‌ها شناسایی و مذاکرات مقدماتی با این شرکت چینی که ازجمله شرکت های دولتی قوی کشور چین به شمار می رود انجام شد.

وی افزود: امروز توانستیم تفاهم نامه‌ای را با نماینده این شرکت خارجی به امضا برسانیم، برنامه بر این است که سرمایه‌گذاری‌های کلان را در این قالب با این شرکت چینی داشته باشیم.

شهردار اراک ادامه داد: مذاکرات لازم در ارتباط با مفاد تفاهم‌نامه و اقدامات لازم طی یک ماه گذشته صورت گرفته و این دومین بار است که نماینده شرکت دولتی چینی به اراک سفر می‌کند و امروز موفق به امضای این تفاهم نامه شدیم که در آینده نه چندان دور بتوانیم اقدامات اساسی برای سرمایه گذاری در اراک داشته باشیم.

تاجران گفت: در این ارتباط و ادامه فعالیت‌ها، حمایت‌های دولت و وزارت اقتصاد به خصوص معاونت سرمایه‌گذاری را می‌طلبد؛ فردا نیز در همین رابطه با هدف آماده شدن زمینه ها نشستی با معاون سرمایه گذاری وزیر خواهیم داشت تا زمینه های این کار فراهم شود.

شهردار اراک با بیان اینکه ضمانت‌های دولتی برای بازگشت سرمایه مهم است، افزود: تاکنون این شرکت چینی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در کشور سرمایه‌گذاری کرده و در امور انجام شده سابقه خوبی دارد بنابراین به این نتیجه رسیدیم که از این پتانسیل در شهر اراک هم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت چینی در زمینه‌های مختلف فعال است، اراک هم یک شهر صنعتی و هم دانشگاهی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در عین حال برای پروژه‌های بزرگ نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و این شرکت در همه زمینه‌ها اعلام آمادگی کرده و محدودیت سرمایه‌گذاری هم ندارد لذا هم می‌تواند پروژه اجرا کند و هم به صورت فاینانس سرمایه گذاری کند، به نظر می آید در آینده می توانیم برای اجرای پروژه‌های سنگین در اراک، با این شرکت همکاری داشته باشیم.

تاجران در زمینه اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها گفت: اولویت‌ها بیشتر در زمینه طرح ۵۵ متری است، همچنین طرح‌های بزرگ دیگر اراک که از نیازهای این شهر صنعتی و دانشگاهی است باید فراهم شود تا بتواند به شهرهای اطراف نیز خدمات رسانی کند

تبادل نظر برای سرمایه گذاری به منظورراه اندازی اتوبوس برقی در اراک

لی چی، نماینده شرکت سرمایه گذار دولتی چین نیز در این جلسه در رابطه با همکاری برای اجرای پروژه های شهری اراک اظهار کرد: شهر اراک به عنوان یک شهر کاملا صنعتی ایران در دنیا شناخته شده و این شرکت دولتی چین آمادگی دارد تا در تمامی زمینه‌ها در این شهر مشارکت و سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات انجام شده اجرای طرح مربوط به پروژه اتوبوس‌های برقی اراک از برنامه‌های مدنظر است، افزود: همچنین دیگر پروژه‌های مربوط به راهسازی و ساختمان و... از ظرفیت های این پکیج به عنوان یک بسته سرمایه گذاری است که در آینده در شهر اراک مورد استفاده قرار می گیرد.

لی چی در مورد سرمایه گذاری در ایران خاطرنشان کرد: تاکنون پروژه های زیادی را با حجم بالا در ایران ازجمله در استان‌های کرمان، اصفهان، بوشهر و عسلویه در زمینه صنایع، بیمارستان، پروژه‌های برق و انرژی، نیروگاه، پتروشیمی، ساخت و ساز مسکن با حجم بالا به انجام رسانده‌ایم.

نماینده شرکت سرمایه گذار دولتی چین بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم از حمایت‌های دولت ایران برخوردار شویم و امینت در سرمایه گذاری وجود داشته باشد، امیدواریم بتوانیم در زمینه اقتصادی با اراک همکاری خوب و سازنده داشته باشیم و از پتانسیل های یکدیگر بهره مند شویم.

کد خبر 341230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.