انتخاب حسابرسان شورای شهر در کشور یکپارچه می‌شود

سخنگوی شورای عالی استان‌ها در تشریح جزئیات ششمین جلسه هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها از ارجاع ۱۱ طرح رسیده به این شورا به کمیسیون‌های هشت گانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها امیر شهلا، درباره ششمین جلسه هیات رئیسه این شورا با بیان اینکه ۱۱ طرح ارسال شده به شورای عالی استان‌ها به کمیسیون های ۸ گانه ارجاع شد، اظهار کرد: این کمیسیون‌ها امروز دربرج میلاد تشکیل جلسه خواهند داد و نتیجه طرح‌ها در صحن عمومی شورای عالی استان‌ها بررسی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دکتر جهانگیری، معاون محترم رئیس جمهور به عنوان مهمان ویژه در اجلاس چهارم حضور خواهد داشت، گفت: در این جلسه بهبود جعفری ( نماینده آذربایجان شرقی)، مرتضی صالحی‌نژاد (نماینده زنجان) و تاج محمد بخشی‌زاده (نماینده گلستان) به عنوان ناطقان پیش ازدستور به نیابت اعضای شورای عالی استان‌ها، نطق پیش از دستور خواهند داشت.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شورای عالی استان‌ها را از مهم ترین طرح‌هایی عنوان کرد که در روز پنج شنبه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد شد، افزود: گزارش عملکرد دوره چهارم به اعضای شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های هشت گانه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به دستور جلسات کمیسیون‌های هشت‌گانه تصریح کرد: در راستای شفافیت‌سازی و مبارزه با فساد در مجموع شهرداری‌ها به استناد بند۳۰ ماده ۷۱ قانون شورا که از وظایف مهم شوراهای اسلامی است طرح شیوه نامه اجرایی" انتخاب حسابرسان منتخب شورا برای حسابرسی از شهرداری ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  البته دربعضی از شهرها این طرح در حال اجراست ولی با اجرایی کردن این طرح یک وحدت رویه ای و یکسان سازی مدیریت انتخاب شورا بین شوراهای اسلامی ایجاد خواهد شد و با قید یک فوریت اجلاس عمومی مطرح خواهد شد.

شهلا با اشاره به نامگذاری سال‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر"حمایت از کالای ایرانی" تاکید کرد: شورای عالی استان‌ها وظیفه خود می‌داند تا در ابتدا ضمن تقدیر و تشکراز مقام معظم رهبری بابت نکته سنجی و دغدغه‌مندی ایشان بر این نامگذاری با ارائه طرحی صحه بگذارد. در این راستا این شورا طرحی مبنی بر الزام شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به فرهنگ‌سازی و استفاده از کالاها و تولیدات ایرانی در روز پنج شنبه با قید یک فوریت مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 341226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.