آغاز عملیات اجرایی اولین نیروگاه خورشیدی شناور کشور در اصفهان

عملیات اجرایی ساخت اولین نیروگاه خورشیدی شناور بر آب کشور به ظرفیت یک مگاوات واقع در نیروگاه شهید محمد منتظری آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی هلدینگ پرشیان، این نیروگاه با هدف تولید انرژی الکتریکی پاک و  کاهش آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از تبخیر سطحی دریاچه آب صنعتی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع واقع در نیروگاه شهید محمد منتظری برای اولین بار در ایران و خاورمیانه به صورت شناور بر آب و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال نصب و به بهره برداری خواهد رسید.

ظرفیت نامی این نیروگاه یک مگاوات خواهد بود  و با بهره برداری از آن سالانه یک میلیارد و ۹۰۰ کیلوات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه سراسری برق تزریق خواهد شد.

برق تولیدی این نیروگاه در قالب قراردهای مصوب وزارت نیرو به مدت ۲۰ سال و با نرخ پایه چهار هزار و ۹۰۰ ریال خریداری خواهد می‌شود.

از ویژگی های بارز این نیروگاه شناور جلوگیری از  تبخیر آب به میزان سالانه ۳۸ هزار مترمکعب در سال خواهد بود.

لازم به ذکر است تمامی مراحل طراحی، نصب و اجرا توسط مهندسان ایرانی انجام گرفته است. همچنین برای اولین بار در ایران سازه های شناور نیروگاه های خورشیدی طراحی و بومی‌سازی شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در اجرای این پروژه از به روزترین تجهیزات استفاده شده و از دیگر ویژگی های بارز این پروژه می‌توان به افزایش تولید ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید برق در مقایسه با نیروگاه‌های خورشیدی در سطح زمین به دلیل وجود درجه حرارت مناسب پنل های خورشیدی در سطح آب اشاره کرد.

کد خبر 341220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.