اعتباری برای شوراهای فرادست در اصفهان تخصیص نیافت

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: موضوعات آب، محیط زیست و اشتغال از موضوعات مهم قابل پیگیری در شورای استان سال ۹۷ خواهد بود.

عبدالله کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص با اشاره به اینکه در سال جاری مشکل آب به عنوان مهم‌ترین مشکل درشورای اسلامی استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این موضوع با دعوت کارشناسان در جلسات شورای استان تحلیل و بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات محیط زیستی از دیگر موضوعات در دستور کار سال ۹۷ شورای اسلامی استان اصفهان است، تصریح کرد: قرار بر این است با کارشناسان مربوطه در این باره صحبت شود و از همه پتانسیل شوراها در این زمینه استفاده شود.

رییس شورای استان اصفهان در خصوص دیگر چالش مورد بررسی و پیگیری در سال ۹۷ گفت: موضوع اشتغال یکی دیگر از موضوعات سال ۹۷ شورای استان خواهد بود و قرار است با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای شهرستانی در این زمینه کمک و راهکارهای لازم اندیشیده شود.

کیانی در خصوص نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان‌ها افزود: هیئت رییسه شورای استان در سال ۹۷ به صورت مستمر در جلسات شوراهای شهرستانی حضور خواهد داشت و به بررسی مصوبات مطرح شده در جلسات آنها خواهیم پرداخت.

وی اصلی‌ترین مشکل شهرداری‌ها را موضوع درآمدزایی دانست و افزود: در حال حاضر شهرداری‌ها با وضعیت مناسبی روبه‌رو نیستند و در بحث درآمدی به شدت از اوضاع بدی برخوردارند.

۲۰ مورد از عوارض درآمدی شهرداری‌ها توسط دیوان عدالت لغو شد

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با انتقاد از عدم تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: طبق قانون باید وزارت کشور لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها را تصویب و اعلام کند که این امر هنوز محقق نشده است و این مشکل بزرگی در تحقق منابع درآمدی شهرداری‌هاست.

وی با ابراز تاسف از کاهش موارد درآمدی شهرداری‌ها گفت: در روزهای پایانی سال گذشته ۲۰ مورد از عوارض درآمدی شهرداری‌ها توسط دیوان عدالت اداری کشور لغو شد که این هم یک معضل جدی و جدیدی در درآمدزایی شهرداری‌ها است.

کیانی با اشاره به اینکه مشکل دیگر در سال ۹۷ بودجه شوراهای فرادست است، تصریح کرد: برای این شوراها در شورای استان هیچ اعتباری تخصیص نیافته و این امر انگیزه کار را از افراد این شوراها گرفته است و درصدد هستیم از طریق شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور راهکاری برای آن درنظر بگیریم.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص راهکارهای درآمدزایی شهرداری‌ها گفت: درآمدهای کلی شهرداری‌ها باید از مواردی مانند درآمد حاصل از طریق فروش سوخت اعم از نفت، بنزین و غیره، کمک‌هایی که باید از طریق اختصاص سوبسید از افزایش قیمت‌های انرژی به شهرداری‌ها، همچنین پرداخت درصدی از انشعابات تلفن که باید به شهرداری‌ها اختصاص می‌یافت که هیچ‌کدام این موارد علاوه بر موضوعات درآمدی دیگر برای شهرداری‌ها محقق نشده و متاسفانه شهرداری‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو ساخته است که امیدواریم وزارت کشور همکاری‌های لازم را با شوراها و شهرداری‌ها در این زمینه داشته باشد.

کد خبر 341214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.