اقبال ۱/۷ میلیارد دلاری ایرانیان به گرام

نجف آباد- نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تمامی هشدارهای داده شده در خصوص خطرات خرید پول مجازی پیام رسان تلگرام که با عنوان گرام عرضه خواهد شد، ایرانیان تاکنون برای خرید بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آن پیش ثبت نام کرده اند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، با اشاره به تبدیل تلگرام به یک رسانه و دستگاه اقتصادی پس از مدت ها سرمایه گذاری سنگین اظهار کرد: به نظر می رسد، برنامه های در دست اجرای تلگرام به صورت جدی و پیچیده، مسائل پولی و اقتصادی ایران را هدف گرفته و در صورت ادامه این روند، شاهد بروز مشکلات متعددی در آینده خواهیم بود.

وی از عدم تمکین تلگرام به قوانین جمهوری اسلامی و محدودیت در روند برخورد با جرایم صورت گرفته در بستر این پیام رسان به عنوان دیگر مشکلات موجود یاد کرد و گفت: بیش از نیمی از ظرفیت فضای مجازی ایران را تلگرام اشغال کرده و تعداد کاربران آن با بسیاری دیگر از کشورهای جهان قابل مقایسه نیست ما نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بایستی حساسیت این موضوع را درک کرده و روی پیام رسان های داخلی و شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از راه اندازی کانال اطلاع رسانی خود در پیام رسان ایرانی "ایتا" خبر داد و تصریح کرد: با توجه به قطع دائمی تلگرام در آینده ای نه چندان دور، اقبال مردمی به نمونه های داخلی افزایش چشمگیری پیدا کرده و برخی ایرادات و نواقص آن ها نیز به تدریج برطرف خواهد شد.

حل مشکل ارز با کار جدی و جهادی

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش ها و کمیسیون اقتصادی مجلس در کنار کارشناسان صاحب نظر، راهکارهای خوبی را به دولت برای ساماندهی و کنترل بازار ارز ارایه کرده اند که به شرط عملکرد جهادی، قاطع و جدی دولت، امکان مهار این مشکل وجود خواهد داشت.

ابوترابی با تاکید بر لزوم انقلابی عمل کردن دولت در این زمینه اظهار کرد: یکی از بهترین پیشنهادهای مطرح شده در این خصوص، مهار نقدینگی موجود در بازار با استفاده از فروش سهام فعالیت های پرسود در زمینه نفت و گاز است که این کار، ایران را از سرمایه گذاری شرکت های خارجی نیز تا حدود زیادی بی نیاز خواهد کرد.

عبور از بحران آب با صرفه جویی۱۰درصدی

وی گفت: متوسط جهانی مصرف آب شرب یک خانواده در شبانه روز ۱۵۰ لیتر است، اما این عدد در ایران به ۲۲۰ لیتر رسیده البته با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصارف خانگی می توانیم بحران سال جاری را در حوزه آب شرب پشت سر بگذاریم.

ابوترابی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در مجلس و دولت با موضوع بحران آب افزود: متاسفانه در حوزه کشاورزی و صنعت، از سال ها قبل بایستی تدابیر بهتری اندیشیده می شد تا به وضعیت کنونی نرسیم، در حال حاضر نیز اولویت اول مصارف خانگی است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی بایستی اقدامات بیشتری در خصوص تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های آبیاری تحت فشار صورت می گرفت و در مورد صنایعی مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه نیز باید به سمت استفاده از ظرفیت هایی مانند پساب فاضلاب شهرهای اطراف حرکت می کردند که متاسفانه چنین اقداماتی تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفت.

کد خبر 341186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.