۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کشت بهاری در دهاقان ممنوع!

دهاقان– بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان گفت: کشت بهاری امسال در شهرستان ممنوع است و اجازه هیچ نوع کشتی به هیچ کس داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، خشکسالی پدیده ای شوم است که سال ها سفره خود را بر زمین های کشاورزی دهاقان گسترانده و در حال نابودی مزارع و باغ ها است. دیگری رمقی برای زمین های خشک این منطقه نمانده است گویی تب و تاب گذشته را ندارند. ماه ها است که تشنگی زمین ادامه دارد و همه چشم به انتظار آسمان هستند تا رحمت خداوند بر این خطه بار دیگر سرسبزی و نشاط را باز گرداند.

آب در چشمه ها و قنوات دهاقان حتی به قدری نیست که حتی یک کشاورز بتواند دست و صورت خود را با آن بشوید و پرندگان و حیوانات نیز از آب های راکد مانده در گودال ها بنوشند، درختان نیز اگر خشکسالی کمرشان را نشکند، اره های برقی به جانشان خواهد افتاد و آنها را قتل عام می کند.

در این زمینه عده ای از کشاورزان شهرستان دهاقان برای چاره جویی و مبارزه با خشکسالی با امام جمعه و فرماندار شهرستان دیدار کردند البته این دیدارها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

محمدعلی دهقانی، بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه نشست با کشاورزان منطقه، اظهار کرد: کشت بهاری امسال در شهرستان ممنوع است و اجازه هیچ نوع کشتی به هیچ کس داده نمی شود.

وی با بیان اینکه حفر چاه آب و تامین برق نیز ممنوع اعلام شده، تصریح کرد: همه همت ما باید بر این باشد که در درجه نخست آب آشامیدنی تامین شود همچنین برای خشکسالی نیز برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: بیشتر مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند و نباید زندگی آنها دچار اختلال شود.

کد خبر 341173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.