۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
شهر پایدار با انرژی تجدیدپذیر

شهرهای جهانی در حال انتقال انرژی های تجدیدپذیر هستند و داده های جدید نشان داده است که هم اکنون ۱۰۲ شهر در جهان حداقل ۷۰ درصد از برق خود را از راه انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌کنند و خوشبختانه این عدد در حال افزایش است.

به گزارش ایمنا، تجزیه و تحلیلهای ارائه شده توسط موسسه غیر انتفاعی CDP نشان می دهد که در حال حاضر ۴۳ شهر در حال راهبری جنبش «۱۰۰ درصد تجدیدپذیر» هستند که اکنون به سرعت رو به گسترش است و از این طریق نقش حیاتی خود را در پیشرفت گذار جهانی انرژی ایفا می‌کنند؛ شهرهایی مانند ریکیاویک در ایسلند و بازل در سوئیس که هر دو از سطح بالایی از انرژی‌های آبی بهره مند هستند. برلینگتون در ایالت ورمونت ایالات متحده آمریکا نیز تمام انرژی‌های خود را از راه باد، خورشید، زیست توده و انرژی آبی به دست می آورد.

رییس گروه موسسه غیر انتفاعی CDP تاکید می‌کند که این اتفاق بسیار خوش یمن و مهم است، زیرا بیش از دو سوم گازهای گلخانه ای در شهرها تولید می شود.

میرو وینبرگر، شهردار برلینگتون نیز معتقد است که انرژی‌های تجدید پذیر اقتصاد کشورها را پایدارتر می‌کند و یک مکان سالم برای کار و زندگی شهروندان فراهم می‌آورد. در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر در بخش انرژی ‌های تجدیدپذیر مشغول به کار هستند که نشان‌دهنده رشد پایدار مشاغل تجدیدپذیر در تقابل کامل با بازار کار نه چندان مطلوب دیگر بخش ‌های انرژی است. ما باید دیگر شهرهای جهان را تشویق کنیم تا مسیر نوآورانه را در پایدار کردن انرژی تجدید پذیر دنبال کنند.

در حال حاضر آمارها حاکی از آنند که ۲۷۵ شهر در جهان از نیروی برق آبی استفاده می کنند، ۱۸۹ باد و ۱۸۴ نفر از فتوولتائیک خورشیدی استفاده می کنند. ۱۶۴ شهر دنیا نیز  استفاده از زیست توده ها را در پیش گرفته اند.

منبع: شهر نوشت

کد خبر 341168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.