یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در دولت آباد برگزار شد

برخوار - مرحله استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی در دولت آباد اصفهان برگزار شد.

رضا سعادت ‌نیا، دبیر استانی همایش پژوهش های قرآنی در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار اظهار کرد: امسال یک هزار و ۱۱۵ مقاله از استان های  کشور و ۱۵ کشور دیگر به دبیرخانه مرکزی ارسال شده است و برای نخستین بار مقالات در همایش های استانی ارزیابی و داوری شده و مقالات برتر به دبیرخانه مرکزی در قم ارسال شده است.

وی افزود: در یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی ۷۱ مقاله از استان اصفهان و چهار محال و بختیاری به دانشگاه علوم و معارف قرآن استان اصفهان (دولت آباد) ارسال شده که پنج مقاله برتر انتخاب و امروز در همایش استانی ارایه شد.

دبیر استانی همایش پژوهش های قرآنی در خصوص انتخاب موضوع استکبار ستیزی برای برگزاری این همایش بین‌المللی گفت: استکبارستیزی از موضوع های مهم و معرفتی مورد توجه قرآن و روایات اهل بیت(ع) است و متاسفانه برای جوامع اسلامی مغفول مانده و نیاز است که برای آحاد مسلمین در کشورهای مختلف تبیین شود.

وی اظهار کرد: داوری و انتخاب پنج مقاله بین المللی این همایش ۲۸ و ۲۹  فروردین در قم برگزار می شود و از مقالات برتر کشور تجلیل و در مجموعه مقالات چاپ می شود.

وی گفت: امسال مقالات ارایه شده از نظر محتوا، تنوع، ارایه راهکارها، بحث های جامع همانند تربیت، سیاست، اقتصاد، بحث های برون مرزی و داخلی بسیار قوی و خوب ارایه شده است و برای جامعه علمی و کاربرد در جامعه مفید است.

به گزارش ایمنا، این همایش هر سال زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار می شود.

کد خبر 341152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.