معماری معاصر جهان در خانه صفوی بررسی می شود

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی ایوان گفت: سلسله نشست های معماری معاصر جهان با حضور معماران برتر ایران، سوییس و اتریش برگزار می شود.

مدیر موسسه فرهنگی ایوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال گذشته، برگزاری سلسله نشست های معماری معاصر جهان با حضور معماران برتر ایران و جهانی در خانه صفوی آغاز شده که در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت. 

اندیشه مشیری با بیان اینکه در این نشست ها به موضوعات مختلفی ازجمله معماری بناها، معماری منظر، معماری باغ های ایرانی و هم‌چنین مشکلات موجود معماری پرداخته می شود، ادامه داد: نخستین نشست معماری معاصر در سال 97 با تمرکز بر موضوعات روز معماری و شهرسازی و با حضور معمارانی از ایران از جمله "محمدرضاقانعی"، "پردیس مهیمن"، "محمدعرب ایرج کلانتری"، "مهرداد زواره محمدی" و "نیما حقیقت پور" و هم‌چنین با حضور معماران اتریش و سوییس ازجمله "هانس هوباچر"، "ماری هوباچر"، "پیترکونز"، "مایرهی توماس میر" و "کلاوی کولدنبی" برگزار می شود.

مشیری خاطرنشان کرد: سلسله نشست های معماری معاصر جهان بستری را فراهم می کند تا ضمن برقراری ارتباط هرچه بیشتر معماران ایرانی و غیرایرانی، از نظریه های مختلف در حوزه معماری استفاده شده و با تبادل نظری که میان معماران شناخته شده و نسل جوان انجام می شود، معماری معاصر ایران در روند پیش‌رونده و توسعه یافته ای قرار گیرد.

توجه به معماری ایران و جهان در خانه صفوی

مدیرخانه صفوی اصفهان نیز در خصوص برگزاری سلسله نشست های معماری معاصر جهان در خانه تاریخی صفوی، گفت: پنجمین نشست سلسله معماری معاصر جهان با هدف آشنایی با تکنولوژی، همپوشانی و همفکری معماران خارجی و با تمرکز بر معماری تاریخی اصفهان برگزار می شود.

اشکان قانعیافزود: خانه صفوی محفلی برای اندیشه و آفرینش فرهنگی است و تلاش می شود تا رویدادهای فرهنگی و هنری معاصر را در کالبدی اصیل ارایه کند و درنهایت، حفظ اصالت و ریشه ها را شاهد باشیم.

قانعی با بیان اینکه تاکنون  نشست های بسیاری در حوزه های مختلف معماری، اصفهان شناسی و فرهنگی و هنری در خانه صفوی برگزار شده است، گفت: تلاش می شود در این بستر تاریخی، اصیل و با هویت، به معماری ایران و جهان به صورت جدی پرداخته شود تا با حفظ ریشه ها و اصول بتوان آینده روشنی را برای مخاطیبن و مجموعه خانه صفوی به تصویر کشاند.

به گزارش ایمنا، سلسله نشست های معماری معاصر جهان که با همکاری موسسه فرهنگی ایوان در خانه صفوی برگزار می شود، پنج‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ادامه می یابد و علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند به خانه صفوی، واقع در حد فاصل خیابان وحید و خواجه پطروس، نبش بن بست ۳۱ مراجعه و یا با شماره  ۰۹۱۳۸۰۳۹۲۹۵ تماس بگیرند.

کد خبر 341133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.