فروش آثار هنری در اصفهان، پیشرفت داشته است

حراج نقاشی‌های کوچک اصفهان در گالری اکنون و حراج آثار هنر کلاسیک اصفهان در خانه صفوی تا ۲۲ فروردین‌ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این حراج‌های هنری که در هفته‌های پایانی سال ۹۶ و به‌عنوان برنامه پایانی سال ۹۶ به‌صورت موازی در گالری اکنون و خانه صفوی آغازشده بود، به مدت یک هفته تا ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری تمدید شد.

آثار به حراج گذاشته‌شده در گالری اکنون که دومین سال پیاپی بود که این برنامه را اجرا می‌کرد، به کیوریتوری مجید فعال و هاجر رهگذر انتخاب‌شده و درزمینهٔ هنر معاصر و مدرن بودند. این آثار در اندازه‌های کوچک‌تر چون اندازه ۵۰*۷۰ آماده و توسط بالغ‌بر ۶۰ هنرمند خلق‌شده‌اند. این آثار که قیمت بعضی از آن‌ها تا ۲ میلیون تومان هم می‌رسید، در این حراج با حداکثر قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش گذاشته شد.

آثار حراج شده در خانه صفوی به کیوریتوری امیر رجایی و دستیار کیوریتوری عاطفه یزدانی هم در سبک‌های نگارگری، مینیاتور، نقاشی‌خط و آبرنگ که همگی از سبک‌های نقاشی کلاسیک اصفهان هستند، خلق‌شده بودند. برای این آثار، سقف قیمتی در نظر گرفته نشده، ولی قیمت آن‌ها از قیمت‌های پایه، بسیار پایین‌تر است.

مسئله اینجا است که فرهنگ خرید آثار هنری در اصفهان، در مقایسه با تهران، در سطح بسیار پایینی قرار دارد و گالری‌های متعدد این شهر در تلاش هستند تا این فرهنگ پشتیبانی را در اصفهان، به سمت پیشرفت سوق بدهند.

الناز رجبیان، مدیر گالری اکنون و نگارخانه خانه صفوی در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: هدف از برگزاری این‌گونه حراج‌ها، تشویق هنردوستان به خرید آثار هنری و درنتیجه حمایت از هنر و ایجاد فرهنگ خرید اثر هنری در میان مردم اصفهان است.

وی ادامه داد: به‌طورکلی، فروش آثار هنری در یک سال گذشته، نسبت به سال پیش پیشرفت داشته، اما بدیهی است که این رقم فروش نیز با فروش آثار هنری در تهران قابل‌مقایسه نیست.

رجبیان بیان کرد: گالری‌های متعدد شهر در تکاپو هستند تا گام‌به‌گام فرهنگ خرید آثار هنری را در فضای هنردوست اصفهان پیشرفت دهند تا در آینده، اصفهان، به‌عنوان پایتخت هنری کشور، به پایتخت حمایت از هنر و هنرمند نیز تبدیل شود.

کد خبر 341119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.