گلپایگان در وضعیت خشکسالی قرار دارد

گلپایگان- رییس اداره هواشناسی شهرستان گفت: گلپایگان در وضعیت خشکسالی قرار دارد و بر اساس نقشه‌های هواشناسی در ماه‌های باقی مانده سال زراعی جاری بارش‎ نرمالی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سید مهدی حسینی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۱ میلی‌متر بارش در گلپایگان به  ثبت رسید که بیشترین میزان بارندگی‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه بوده است.

وی گفت: در سال زراعی جاری ۵۸ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به سال زراعی سال گذشته  ۲۳۷.۲ میلی‌متر کاهش داشته است.

رییس اداره هواشناسی گلپایگان گفت: مهم ترین علت کاهش بارندگی‌ها  تغییر اقلیم در کشور است و به جهت این که ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید از روش‌های نوین آبیاری استفاده شود.

وی تصریح کرد: در کل استان اصفهان در سال زراعی جاری بارندگی‌ها ۵۸ درصد کاهش داشته است که رتبه چهارم استان کشور را از لحاظ کاهش بارندگی به خود اختصاص داده است.

رییس اداره هواشناسی گلپایگان گفت: در شهرستان ۱۷.۳ میلی‌متر بارندگی در فروردین‌ماه سال ۹۷ به ثبت رسیده است.

وی افزود: گلپایگان در وضعیت خشکسالی قرار دارد و بر اساس نقشه‌های هواشناسی در ماه‌های باقی مانده سال زراعی جاری بارش نرمالی نخواهیم داشت.

حسینی تصریح کرد: در فصل تابستان در گلپایگان بارش باران نداریم و به همین دلیل که موقعیت اقلیمی شهرستان گلپایگان در خشک و نیمه‌خشک قرار دارد.

وی اظهار کرد: گزارشات هواشناسی شهرستان به صورت روزانه به فرودگاه استان اصفهان  و از آنجا به سازمان هواشناسی کل کشور فرستاده می‌شود.

کد خبر 341089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.