حمایت از اقتصاد غیرکشاورزی در روستاهای شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: باتوجه به تشدید خشکسالی، طرح‌هایی برای رونق اقتصاد غیرکشاورزی در شهرستان پیش بینی شده است، اما لازم است مسئولان جهادکشاورزی از تجارب مشابه در این زمینه گزارش‌هایی را به مسئولان شهرستان ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (دوشنبه) در برنامه بازدید بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از گلخانه‌ها و مراکز مهم کشاورزی شهرضا، اظهار کرد: معضل خشکسالی بسیاری از کشاورزان منطقه را درگیر کرده در حالی که اقداماتی برای تغییر الگوی کشت انجام شده که بسیار مفید و با نتایج خوبی همراه بوده است.

وی ادامه داد: لازم است از صنایع تبدیلی کشاورزی حمایت بیشتری شود، برای این منظور می‌توان از تجارب سایر مناطق استفاده کرد.

فرماندار شهرضا گفت: باتوجه به تشدید خشکسالی، طرح‌هایی برای رونق اقتصاد غیرکشاورزی در شهرستان پیش بینی شده، اما لازم است مسئولان جهادکشاورزی از تجارب مشابه در این زمینه گزارش‌هایی را به مسئولان شهرستان ارایه دهند.

رفیعی نژاد تصریح کرد: کیفیت انار شهرضا در همه مناطق کشور شناخته شده است، اگر این ظرفیت بیشتر استفاده شود اشتغالزایی و رونق اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های تعاونی روستایی ضروری است، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از این شرکت‌ها زیانده شده‌اند، در حالی که شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداری شهرستان نیز باوجود کارکرد خوب و قابل توجه، با مشکلاتی مواجه هستند که برای رفع این معضلات حمایت نهادهای بالادستی دولتی و اجرایی، لازم است.

کد خبر 341086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.