عدالت در بخش کشاورزی رعایت نشده است

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است باهدف گسترش عدالت همه‌جانبه در همه بخش‌ها تلاش کنیم و برای تحقق این منظور در بخش کشاورزی، باید از کشاورزان منطقه جنوب استان هم حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در برنامه بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از گلخانه‌ها و مراکز مهم کشاورزی شهرضا، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه ابعاد مختلف مسئله خشکسالی در منطقه هرروز در حال افزایش و تبدیل به یک بحران است.

وی با اشاره به خشک شدن «زرچشمه» در شهرضا و «چشمه‌علی» در دهاقان، تصریح کرد: مردم با شرایط خشکسالی آشنا هستند و همکاری لازم را هم با مسئولان دارند، اما آنان از تبعیض ناراحت هستند به همین دلیل لازم است تسهیلات بخش کشاورزی برای همه کشاورزان در همه مناطق در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضروری است باهدف گسترش عدالت همه‌جانبه در همه بخش‌ها تلاش کنیم و برای تحقق این منظور در بخش کشاورزی باید از کشاورزان منطقه جنوب استان هم حمایت شود.

محمودی اظهار کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ و سایر شهرها، لازم است امکانات مناسب زندگی برای آنان در همه مناطق درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات کشاورزان منطقه شرق اصفهان یک ضرورت است که همه مسئولان به آن اعتراف می‌کنند، تصریح کرد: باید مشکلات همه کشاورزان در همه مناطق دیده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین خواسته روستاییان منطقه، اجرای طرح‌های بازسازی قنوات است در این زمینه بارها بر ضرورت حمایت ستاد مدیریت بحران از قنوات جنوب استان تأکید شد.

محمودی با بیان اینکه نمایندگان استان آماده همکاری برای جذب هرگونه امکاناتی برای حمایت از کشاورزان منطقه هستند، تأکید کرد: برای تحقق این مسئله لازم است، مسئولان بخش کشاورزی استان نیازها را براساس اولویت طبقه بندی و اعلام کنند.

وی با اشاره به تسهیلات حمایتی روستایی، گفت: میزان این تسهیلات برای استان اصفهان به‌ ویژه سهم کشاورزان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان از محل این اعتبارات، باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه تغییر کاربری اراضی لازم است، طرحی برای اصلاح مصوبه مجلس شورای اسلامی از سوی مسئولان جهادکشاورزی استان تهیه شود تا نمایندگان مردم از آن دفاع کنند.

کد خبر 341085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.