برنامه های سفر شهردار اصفهان در پاریس

شهردار اصفهان در ادامه حضور در رویداد هفته فرهنگی اصفهان در پاریس با رییس دانشکده حقوق دانشگاه سوربن فرانسه ملاقات خواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در سفر به پاریس با انجمن کارفرمایان فرانسه (MEDEF) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین تشکل‌های اقتصادی اروپا به منظور ایجاد زمینه همکاری‌های اقتصادی- فرهنگی مشترک، جلسه خواهد شد. 

انجمن کارفرمایان فرانسه با بیش از ۳۵۰ هزار عضو فعال، شامل مهمترین شرکت‌های فرانسوی از جمله توتال، پژو و رنو یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین نهادهای اقتصادی فرانسه و اروپا محسوب می شود. تقدیر از هنرمندان  و دیدار با دبیر کل یونسکو از دیگر برنامه‌های شهردار اصفهان در سفر به پاریس خواهد بود. 

شهردار اصفهان در این خصوص با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس گفت: برگزاری چنین رویدادهایی، تبیین هویت اصفهان و تعمیق‌ بخشی روابط اصفهان با دیگر شهرهای جهان در ابعاد مختلف را به دنبال دارد.

قدرت الله نوروزی افزود: خوشبختانه دیدگاه هایی که راجع به اصفهان از سوی شرکت کنندگان این رویداد مطرح می شد، دیدگاه هایی بسیار امیدوارکننده بود که نشان می‌داد شناخت آنان از اصفهان، شناخت خوب و عمیقی است.

وی با بیان اینکه هدف از شرکت در این رویداد در کنار معرفی همه جانبه اصفهان، استفاده از تجارب مدیریت شهری پاریس و کشور فرانسه است، گفت: برگزاری این هفته‌های فرهنگی، راهکاری برای تفاهم بیشتر و تقویت پایگاه ایران در حوزه بین الملل است. همچنین فرصتی برای گفت و گو و رفع نقطه نظرات منفی است که باید از این فرصت در راستای تقویت بنیه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی کشور بهره‌مند شد. 

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ایرانیان و اصفهانی‌های مقیم در فرانسه از برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، استقبال و ابراز خرسندی کرده و خواستار بازدید از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان هستند.

به گزارش ایمنا، هفته فرهنگی اصفهان در پاریس با سخنرانی شهردار اصفهان در مجلس ملی فرانسه آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ماه با برگزاری ۸ نمایشگاه، دهها کنفرانس و نشست با موضوعات ادبی، سینمایی، معماری، موسیقی، مدیریت شهری و گردشگری در پاریس ادامه دارد.

کد خبر 341083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.