عضو شورای شهر تبریز قطع درختان پارک زعفرانیه را تسلیت گفت

عضو شورای شهر تبریز قطع درختان پارک زعفرانیه را به شهروندان تبریز تسلیت گفت و این حادثه را یک تراژدی دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، غلامحسین مسعودی ریحان با بیان اینکه فاجعه قطع درختان زعفرانیه را به همه مردم تبریز تسلیت می گویم، اظهار کرد: این اتفاق که همزمان با سالروز شهادت  ثقه‌الاسلام و یارانش در روز عاشورا رخ داد را هم ردیف می‌دانم.

وی ادامه داد: این یک تراژدی کامل بود و باید این حادثه دردناک که دل  تمام هواداران محیط زیست در جهان را به درد آورد را به عموم شهروندان باید تسلیت عرض کنم.

مسعودی ریحان تصریح کرد: باید با مقصران این حادثه بدون کم و کاست برخورد شود و مقامات مسوول در رسانه ها حاضر شوند و ابعاد این ماجرا را برای همه شهروندان تشریح کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین حادثی باید از مجلس بخواهیم تا با تصویب قانون، از قطع اشجار ممانعت کند.

شهرداری در خصوص پرونده پارک زعفرانیه قصور کرده است

سونیا اندیش، نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره گفت: درختان منطقه زعفرانیه قدمتی ۳۰ ساله دارند، در سال ۹۴ سند شش دانگی ارائه داده و حکم به قطع آنها شده است.

وی افزود: چرا که این ملک شخصی بوده است، متاسفانه شهرداری دفاعیه درستی برای حل این موضوع نکرده است و از اشجارِ این کاربری باغی دفاع نکرده و دادگاه مسلما حکم به قلع و قم کرده و ۱۶۲ میلیون شهرداری به پرداخت جریمه ملزم شده است.

اندیش تصریح کرد: شهرداری منطقه۲ دوسال بعد از این محکومیت، علیرغم درخواست کتبی مالک که راضی به توافق بوده به دلایل نامشخص موفق به کسب رضایت مالک نشده و تاریخ ۹۶/۰۸/۰۹ به کمیسیون ماده ۷ که قانون اصلاح فضای سبز است، ارجاع شده که این زمان دیر بوده و اگر به موقع اقدام میشد این موضوع اصلا وارد دادگاه نمیشد و دادگاه حکم و مداخله ای انجام نمیداد.

نایب رییس شورای شهر تبریز تاکید کرد: باز هم شهرداری تعلل کرده و در بهمن ماه نامه ای به دادگاه برده و قرار بر تغییر حکم بوده اما نه رسانه‌ای شده و نه نامی از آن برده شده و شهردار منطقه۲ در ۲۷ اسفند ماه نامه‌ای آن هم بسیار دیر و تکراری نوشته درحالیکه اجراییه صادر شده بود.

وی تصریح کرد: قطع اشجار در ۱۵ فروردین که احدی از شهرداری در منطقه نبوده انجام و فاجعه به بار آمده است. این آخرین بار نیست و همچنان با سهل انگاری و دست دست کردن ما و عدم انجام کارها در سر موقع مقرر بازهم شاهد اینکار ها خواهیم بود.

اندیش ادامه داد: هم اکنون هم ۱۵ پرونده این چنینی وجود دارد که درصورت عدم پیگیری در ادامه نیز شاهد همین فاجعه‌ها خواهیم بود.

کد خبر 341079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.