نقش بازاریان در ارایه کالاهای با کیفیت ایرانی بسیار مهم است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: باید به این نکته توجه جدی داشت که بازگرداندن بنگاه‌های کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت و همچنین جلب اعتماد عمومی به تولیدات ایرانی متناسب با ذایقه مردم می‌تواند شکوفایی اقتصاد را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست اجلاس عمومی اصناف شهرستان لنجان اظهار کرد: نقش اصناف در خلق حماسه‌های بی‌نظیر صحنه‌های مختلف برکسی پوشیده نیست چراکه این قشر زحمت‌کش جامعه در برهه های حساس همچون هشت سال دفاع مقدس و همچنین قبل از آن در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی با گذشت و فداکاری نقش اساسی را از نظر مالی و معنوی ایفا کردند.

وی افزود: در زمانی که دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در هشت سال دفاع مقدس در تلاش بودند مردم را در تنگناهای مختلف قرار دهند اصناف با منش اسلامی و اخلاق انقلابی خود چالش های پیچیده سال‌های جنگ و تحریم را مدیریت کرده و نشان دادند در راه حفظ دین و کشور از هرگونه کمک مالی و جانی دریغ نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: اصناف ما در زمان جنگ تحمیلی نه تنها با حضور در جبه‌های حق علیه باطل بلکه با رعایت اخلاق حرفه‌ای حفظ تعادل در بازار نقش مهمی را در آن دوران ایفا کردند و باید توجه داشت ما همچنان در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و این مهم واقعیتی غیر قابل‌ انکار است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی، ادامه داد: امروز اصناف نقش مهمی را در کشور عهده‌دار هستند و می‌توانند با نوآوری و تکیه بر حمایت از کالاهای تولید شده در داخل چالش‌های به وجود آمده بر سر راه اقتصاد کشور را به فرصت تبدیل کنند از این رو باید گفت این بازاریان هستند که می توانند مردم را به استفاده از کالای داخلی ترغیب کنند.

صفرخانلو اضافه کرد: باید توجه داشت امروز دشمن خود به این نتیجه دست پیدا کرده که با جنگ نظامی نمی‌تواند به پیروزی دست پیدا کنند و سردمداران استکبار خود اعلام کردند جنگ نظامی با ایران بی‌نتیجه است از این رو به سمت جنگ اقتصادی حرکت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز باید به سمت و سویی حرکت کنیم که اقتصاد کشور مقاوم شود، چراکه تا وقتی اقتصاد کشور مقام نشود رسیدن به خودکفایی امری محال است از این رو بازاریان و اصناف نقش بی‌بدیلی در مبارزه اقتصادی با دشمن‌ دارند و در پیشانی این جنگ قرار دارند و قطعا با توانمندسازی اصناف و اعتمادسازی مردم می‌توان به راهکاری مهم برای تقویت تولید داخلی دست پیدا کرد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نقش بازاریان در ارایه کالاهای با کیفیت ایرانی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه جدی داشت که بازگرداندن بنگاه‌های کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت و همچنین جلب اعتماد عمومی به تولیدات ایرانی متناسب با ذایقه مردم می‌تواند شکوفایی اقتصاد را رقم بزند بنابراین این مهم در حوزه بازار و بنگاه‌های کوچک در شهرستان لنجان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس اصناف و بازاریان بدون کوچکترین چشم داشتی در دو جبهه شهادت و اهدای مال و اموال خود به جهاد و دفاع برخواستند امروز نیز باید در جبهه اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی برخیزند تا شعار سال جاری تحقق یافته و بار دیگر دشمنان در اجرای توطئه‌های خود با شکست سنگین مواجه شوند.

صفرخانلو با بیان اینکه امروز شهرستان لنجان در حوزه اشتغال در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، گفت: اولویت اول ما در شهرستان لنجان موضوع اشتغال است و بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با کمک اصناف و دیگر نهادها به جایگاه مطلوبی در حوزه اشتغال دست‌ پیدا کنیم.

کد خبر 341072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.