اصناف قلب تپنده اقتصاد و حمایت از کالای ایرانی

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: نبض اقتصاد کشور در دست اصناف و بازاریان بوده و تاکنون که در تمامی صحنه‌ها و بحران‌هایی که در دوران‌های مختلف همچون دفاع مقدس به وجود آمده است گوش به فرمان ولایت فقیه بوده اند و امروز باید در مسیر حمایت از کالای ایرانی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد مهدی دهقانی در نشست اجلاس عمومی اصناف شهرستان با اشاره به نقش اصناف در کشور اظهار کرد: اصناف همواره در دوران‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن در همواره برجسته بوده است چراکه اصناف یکی از ارکان مهم تنظیم بازار به‌شمار می‌آیند که در برهم نخوردن عرضه و تقاضا و نظم بازار تاثیرگذار بوده‌اند.

وی اصناف را نهادی مردمی و قلب تپنده بازار دانست و افزود: باید توجه داشت نبض اقتصاد کشور در دست اصناف و بازاریان بوده و تاکنون که در تمامی صحنه‌ها و بحران‌هایی که در دوران‌های مختلف همچون دفاع مقدس به وجود آمده است گوش به فرمان ولایت فقیه بوده اند و با ذخیره‌سازی و عرضه به موقع کالا مانع گرانفروشی و تحمیل هزینه‌های بیشتر به اقشار مختلف جامعه شده‌اند و امروز باید در مسیر حمایت از کالای ایرانی حرکت کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: ادغام اتحادیه‌های صنفی یک تکلیف قانونی است که باید انجام می گرفت و باید توجه داشت تعداد بالای اتحادیه‌ها تنها هزینه‌ها را بالا می‌برد و در نهایت تمامی این هزینه‌ها به خود اصناف تحمیل می‌شود بر همین اساس  تلاش شد به صورت کارشناسی شده ادغام اتحادیه‌ها برای کاهش هزینه‌ها و سهولت کار کسب و کار در شهرستان لنجان انجام شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از سیاستهای ما این بود که اتحادیه‌های همگن و هم رسته با یکدیگر تجمیع شوند و با تلاش‌های انجام گرفته اتحادیه‌های شهرستان ادغام‌ شده و از ۴۲ اتحادیه به ۲۷ اتحادیه کاهش یافته‌اند.

دهقانی اضافه کرد: امروز اصناف مختلف در نقاط مختلف شهرستان لنجان در حال خدمت به مردم هستند و در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۹۶۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۲۷ اتحادیه در این شهرستان وجود دارد که مشغول خدمات رسانی به شهروندان می‌باشند البته در حدود یک هزار و ۵۰۰  واحد فاقد پروانه کسب نیز در شهرستان وجود دارد که انجام امور اخذ پروانه کسب آنها در دست اقدام است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: امر فروش در کنار تولید کالای ایرانی به عنوان حلقه مفقوده عرصه تولید در کشور و از نیازهای اساسی جامعه اصناف و صنعت به شمار می‌آید و معتقدیم این مهم باید با فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان عنوان کرد: بازار همیشه به عنوان نبض اقتصاد کشور بوده و هست، و اتحادیه‌های صنفی لنجان بخش عمده‌ای از بازار این شهرستان را در اختیار دارند و روسای اتحادیه‌ها افرادی با تجربه و موقعیت شناس بوده از این جهت همواره در راستای پویایی هرچه بیشتر اصناف و بازاریان گام برداشته‌اند.

وی یادآور شد: امروز حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنفی همچون تیرچه بلوکی، کابینت‌سازی، در و پنجره‌سازی و ... در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت هستند و در سال حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی و ایجاد باور و اعتقاد در بین مردم و کسبه باید در اولویت قرار گیرد.

دهقانی متذکر شد: امروز بالغ بر ۸۸ واحد صنعتی در شهرستان لنجان مستقر و مشغول به فعالیت هستند و این واحدها بالغ بر ۲۵ هزار نفر اشتغال به‌طور مستقیم ایجاد کرده‌اند و باید مورد حمایت تک تک ما قرار گیرند بر همین اساس تولید کنندگان، مردم و همچنین اصناف باید به این باور برسند که حمایت از تولید داخلی موجب منفعت رسانی به جامعه می‌شود و امیدواریم در سال جاری به این مهم دست پیدا کنیم.

کد خبر 341071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.