۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
آسفالت‌های شهر، کمتر جراحی می‌شود

حفاری های چند باره از سوی سازمان های خدماتی مختلف در یک نقطه شهر، برای سال ها یکی از موارد نارضایتی شهروندان و یکی از سوژه های طنز رسانه ای بود در این زمینه، تشکیل کمیسیون حفاری اقدامی است که شهرداری اصفهان را در به حداقل رساندن دوباره کاری‌های مخرب و جراجی کمتر آسفالت‌های معابر یاری می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این زمینه اعلام کرد: کمیسیون حفاری با محوریت معاونت عمران شهرداری و به منظور به حداقل رساندن حفاری های مجدد از سوی سازمان‌های مختلف و نیز جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز تشکیل شده است.

ایرج مظفر با اشاره به درخواست شهروندان در خصوص هماهنگی شهرداری با شرکت‌های خدماتی برای جلوگیری از حفاری‌های بی‌مورد، مجدد و غیر مجاز افزود: حدود ۷۰ درصد تخریب آسفالت معابر فرعی بر اثر حفاری‌ها ایجاد می شود، زیرا پس از حفاری، زیرسازی‌ها به طور صحیح انجام نشده و تردد خودروهای سنگین، نفوذ آب از رفیوژ فضای سبز به آسفالت و کاهش کیفیت آسفالت مجدد، سهم مهمی در تخریب آسفالت معابر اصفهان دارد.

وی افزود: کمیسیون حفاری در سال گذشته ۱۱ جلسه به صورت ماهانه و با هدف دریافت برنامه‌های آتی حفاری و به حداقل رساندن دوباره‌کاری ها در سطح شهر برگزار کرده و این جلسات در سال جاری نیز ادامه دارد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تأکید کرد: برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیرسازی خیابان‌ها از نظر دفع آب‌ها، وجود چاه ها و سفره‌های زیرزمینی، مکان‌های نشتی آب و زهکشی به طور مرتب بررسی و کنترل شود، زیرا انجام تنها آسفالت‌ریزی، هزینه‌های زیادی به شهر تحمیل می‌کند.

کد خبر 341059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.