هفته فرهنگی اصفهان، حاصل کار جوانان اصفهانی مقیم فرانسه

علیرضا نصر اصفهانی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره هفته فرهنگی اصفهان در پاریس گفت: این هفته فرهنگی، به شکل ترکیبی برگزار شد و تعدادی از جوانان اصفهانی مقیم فرانسه، شش ماه برای برگزاری آن تلاش کردند.

وی به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این برنامه، با همکاری سفیر ایران در فرانسه، نماینده ایران در یونسکو، نماینده مجلس فرانسه و رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه برگزار می‌شود.

 نصر اصفهانی بیان کرد: این مجموعه برنامه، شامل 37 بخش مختلف در زمینه‌هایی ازجمله قصه‌گویی درباره اصفهان، موسیقی اصفهان، سفرنامه‌خوانی سیاحان، نمایشگاه کتاب، نشست‌های ادبی و نشست‌هایی در دانشگاه سوربن فرانسه است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی در این برنامه نقش مهمی داشتند و برخی افراد که علاقه خاصی به اصفهان دارند و به ارتقای جایگاه اصفهان اهمیت می‌دهند.

نصر اصفهانی اظهار کرد: در افتتاحیه این هفته فرهنگی، سفیر ایران در فرانسه، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و افراد دیگری حضور داشتند و این افتتاحیه در مجلس فرانسه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه، فیلمی ساخته صحرا قربانی هم نمایش داده شد که یک ایرانی دورگه است و فیلمی درباره خاطرات سفرش به اصفهان ساخته و در آن، نوعی گزارش تصویری شامل فیلم و عکس از این شهر ارائه داده بود و به آثار تاریخی، زاینده‌رود و ارتباطات و تعاملات اصفهان اشاره‌کرده بود.

نصر اصفهانی بیان کرد: برنامه‌های زیادی در این هفته فرهنگی برگزار شد و افراد زیادی را درگیر کرد و شهردار اصفهان در برخی بخش‌های آن حضور داشت.

وی افزود: در دانشگاه سوربن فرانسه هم نشستی با حضور اساتید این دانشگاه درباره اصفهان برگزار شد که دانشکده حقوق این دانشگاه، متولی آن بود.

نصر اصفهانی بیان کرد: طی این هفته فرهنگی، برنامه‌های هنری زیادی در فضاهای مختلف ارائه شد که در زمینه‌هایی چون موسیقی و فیلم بود و فرانسوی‌ها و ایرانی‌های پاریس، استقبال زیادی از آن کردند.

وی گفت: علی‌اصغر شاهزیدی هم قرار است در این هفته فرهنگی، کنسرتی برگزار کند و برنامه موسیقی «یاد اصفهان» هم توسط موسیقی‌دان‌های فرانسوی برگزار خواهد شد.

نصر اصفهانی افزود: در حاشیه این هفته فرهنگی، دیدارهایی هم با مدیران شرکت‌های فعال درزمینهٔ حمل‌ونقل، خدمات شهری، امور فرهنگی و تجهیزات شهری و دولتی داشتیم و مسائل مربوط به تراموا و اتوبوس‌های شهری را بررسی کردیم.

 وی ادامه داد: در این سفر، به بررسی دستاوردهای مدیریتی پاریس در عرصه‌های مختلف نگهداری شهر، فضای سبز و حمل‌ونقل هم خواهیم پرداخت و پاریس‌گردی‌هایی هم برای بررسی مسائل مربوط به مدیریت شهری و آرام‌بخشی به شهر خواهیم داشت.

نصر اصفهانی بیان کرد: بازدید از آثار تاریخی پاریس، برای بررسی نحوه نگهداری از آن‌ها هم جزء برنامه‌های ما است، همچنین بازدید از مرکز کارآفرینی رکسانا ورزای که یک ایرانی است و در یک ایستگاه قدیمی قطار شهری در پاریس کارآفرینی می‌کند.

کد خبر 341047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.