سهل آبادی خبر داد: افزایش مبادلات تجاری میان ایران و فرانسه

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مبادلات تجاری میان ایران و فرانسه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان با حضور مقامات فرانسوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سفیر ایران در فرانسه، شهردار اصفهان و جمعی از ایرانیان مقیم این کشور (جمعه) در مجلس ملی فرانسه، برگزار شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این آیین با اشاره به وضعیت مناسبات بین المللی کشورمان گفت: دیپلماسی فعال و پویای ایران در سطوح مختلف نه تنها شمشیر دشمنان را کند کرده بلکه جایگاه جمهوری اسلامی را در مجامع و گروه بندی های بین المللی ارتقا داده است. در فضای پسابرجام و به دنبال ترددهای دیپلماتیک فراوان، صدها توافق بین ایران و کشورهای مختلف از اقصی نقاط جهان از امضا گذشت که بسیاری از سندهای همکاری در حال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: با تدبیر مدبرانه رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی و تلاش موفق دولت، تبلیغات رییس جمهور آمریکا برای بازگردانندن موج ایران هراسی در منطقه و جهان با شکست مواجه شده است و سفر هیات های مختلف اقتصادی و فرهنگی به ایران و برگزاری این چنین نشست ها نشان از تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای به نفع کشورمان دارد.

سهل آبادی افزود: بررسی پیشینه تحولات و روابط میان ایران و فرانسه نشان می‌دهد که این دو کشور در بسیاری از فرازهای تاریخی از سطح تعاملات بالایی برخوردار بوده‌اند. حضور کوتاه مدت امام خمینی (ره) در فرانسه و برخورد مثبت این کشور با جریان انقلاب باعث بهبود جایگاه فرانسه در افکار عمومی ایرانیان شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تبادلات علمی، فرهنگی و تجاری این دو کشور فزونی یافت.

وی افزود: برجام و برداشته شدن تحریم‌های غیرعادلانه علیه ایران،   مسیر دیپلماسی و تعامل را پیش روی کشورهای گوناگون از جمله فرانسه گشوده است و امیدواریم دولت و فعالان اقتصادی این کشور از فضای ایجاد شده در جهت منافع دو کشور استفاده مطلوب کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان گفت: به پاریس آمده‌ام تا ضمن شرکت در این آیین باشکوه و ابلاغ آمادگی فعالان اقتصادی ایران برای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور، فرصت های سرمایه گذاری اصفهان را در کانون کارفرمایان فرانسه(MEDEF) برای تجار، تولید کنندگان و بازرگانان فرانسوی تبیین نمایم و امیدوارم این نشست، زمینه ساز افزایش سطح روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور شود.

اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرن‌ها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده است. این شهر آنچنان شاداب است که گویی امروز زندگی را شروع کرده و با وجود این آنچنان اصیل است که گویی همیشه وجود داشته است، فرهنگ غنی و طبیعت زیبای اصفهان چنان با یکدیگر سازگارند که به نظر می رسد هر یک بازتاب دیگری است،  اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان با وجود تاریخچه‌ی قدیمی و آثار باستانی فراوان آن یکی از شهرهای نمونه جهان است گفت: براساس نوشته نویسنده فرانسوی، آندره مالرو، فقط فلورانس و ونیز با اصفهان قابل مقایسه است.

سهل آبادی افزود: آثار تاریخی اصفهان شامل مجموعه ای از بهترین نمونه های گونه های متنوع از معماری ایرانی در هزار سال پیش و بیشتر است. کیفیت و کمیت اینگونه کارهای هنری بسیار است و شاهکارهای هنری معماری ایرانی پس از اسلام است.

وی اضافه کرد: در میان آثار تاریخی اصفهان می توان انواع گوناگونی از گنبدها، کاشی کاری‌ها، گچ کاری‌ها، دیوارنگاری‌ها، و خطاطی‌ها را به بهترین وجه خود مشاهده کرد. کارهایی که اعتقاد مذهبی پدید آوردندگان خود را آشکار می‌کند و به طرز چشمگیری بیننده‌ی خود را مجذوب می‌کند که گویی بیننده به زمان و احساسات پدید آورنده کشیده می‌شود، در دنیایی که سرشار از نور و لطافت است،  گویی فرشتگانی از آسمان به زمین آمده و این آثار بدیع را نگارگری کرده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هنرمندان معاصر اصفهان ابداعات جدیدی را در سالهای اخیر در زمینه‌ی نقاشی مینیاتور، کاشی‌کاری و کنده‌کاری انجام دادهاند. اصفهان همچنین سنت موسیقی دیرینه‌ای دارد. امروزه عالمان موسیقی در موسیقی ایرانی به لهجه اصفهانی صحبت می‌کنند.

سهل آبادی ادامه داد: اصفهان در دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. اصفهان چهره‌ای از یک شهر مدرن را با افزایش جمعیت، گسترش مناطق و خیابان‌های جدید، ساختمانها و کارخانه‌ها کسب کرده است.

گفتنی است هفته فرهنگی اصفهان توسط شورای ایرانی-فرانسوی CIF با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان، انجمن دوستی ایران و فرانسه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، شهرداری اصفهان و دفترنمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان برنامه ریزی شد.

کد خبر 341020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.