تقویت روابط اقتصادی؛ هدف سفر به آفریقا و آمریکای جنوبی

وزیر امور خارجه گفت: سفر به چهار کشور آفریقا و آمریکای جنوبی برای تقویت روابط دوجانبه و روابط اقتصادی است و بدین منظور هیاتی بزرگ از مدیران بخش خصوصی و دولتی ایران همراه ما هستند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف که بامداد امروز در صدر هیاتی سیاسی- اقتصادی و در آغاز سفر منطقه ای خود وارد سنگال شد، اهداف و برنامه های این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح و اظهارکرد: سفر به چهار کشور آفریقا و آمریکای جنوبی برای تقویت روابط دوجانبه و روابط اقتصادی است که بدین منظور هیاتی بزرگ از مدیران بخش خصوصی و دولتی ایران همراه ما هستند.

وی افزود: ایران روابط خوبی با سنگال دارد و همکاری های اقتصادی خوبی هم بین دو طرف در جریان است. در این سفر علاوه بر مذاکره در خصوص روابط دوجانبه در مورد موضوعات اقتصادی با سنگال به عنوان یک کشور مهم در حوزه آفریقا صحبت خواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران در حوزه اقتصادی و تولید خودرو در سنگال حضور دارد، تصریح کرد: زمینه های همکاری خوب و بیشتری میان این دو کشور وجود دارد. امیدواریم در این سفر بتوانیم گسترش روابط و توسعه زمینه صادرات غیرنفتی را با دوستان سنگال و در مراحل دیگر سفر با دوستان دیگر کشورها داشته باشیم. 

منبع: مهر

کد خبر 341017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.