صدا و سیما و ائمه جمعه برای صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی کنند

استاندار اصفهان در دیدار با آیت الله طباطبایی نژاد گفت: در طول ۵۰ سال گذشته هیچ سالی مانند امسال کمبود منابع آب وجود نداشته و با این وضعیت، در صورت عدم صرفه جویی، تامین آب شرب با مخاطره جدی روبرو می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار با آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهار کرد: سال جدید را فعال تر از سال گذشته آغاز کردیم؛ چرا که امسال سالی استثنایی بویژه در خصوص آب است. در طول ۵۰ سال گذشته هیچ سالی مانند امسال کمبود منابع آب و این حجم از خشکسالی سابقه نداشته است.

محسن مهرعلیزاده ضمن ارائه گزارشی از روند کاهش آب شرب و برنامه های استان برای کنترل میزان آب در فصل تابستان افزود: با این وضعیت، آب شرب نیز با مخاطره جدی روبرو است و باید صدا و سیما، مراکز فرهنگی و همچنین ائمه جمعه برنامه های لازم را در خصوص توصیه به صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ سازی در این زمینه تدوین نمایند.

استاندار اصفهان در ادامه ضمن تشریح مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در خصوص پرداخت مبالغی از سوی صنعت برای کمک به توسعه بخش کشاورزی؛ اظهار کرد: پیشنهادات ارائه شده از سوی استاندار اصفهان در این کارگروه به تصویب رسیده است و امیدواریم که با اجرای این طرح ها هم در سال جاری و هم در سال های آینده مشکلات کمبود آب استان کاهش یابد.

امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود برای جلوگیری از هدررفت آب، از اقدامات مدیریت استان بویژه طرح استاندار اصفهان در خصوص سازگاری با کم آبی و دریافت وجه ازصنایع پرآب بر برای توسعه بخش کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 341000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.