اعلام آماری جالب از باغ فدک در نوروز امسال

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اعلام کرد: نزدیک به ۷۳ درصد از مسافران نخستین حضور خود در باغ فدک را تجربه می‌کردند و در مجموع ۵۰ درصد از مسافران علت استفاده از باغ فدک را امکان استفاده از چادر و ۲۴ درصد دیگر هزینه پایین آن اعلام داشته اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حیدر قاسمی با ابراز خرسندی از اینکه نوروز امسال با آرامش و بدون هیچ حادثه ای در شهر اصفهان سپری شد، اظهار کرد: ۳۷ درصد مسافرانی که به اصفهان وارد شدند در منزل وابستگان و آشنایان خود استقرار یافته و بخشی نیز به اماکن و مهمانسراهای متعلق به سازمان‌های دولتی و خصوصی مراجعه کرده و این آمار در مجموع بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آمار مسافران را شامل می شود.

وی افزود: بر اساس بررسی و اعلام اماکن اقامتی از جمله هتل ها و مهمانپذیرها، مدارس آموزش و پرورش، منازل استیجاری و باغ فدک تا روز ۱۲ فروردین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر در اصفهان اقامت داشتند و این عدد آمار مسافران از صبح دوازدهم فروردین به بعد و مسافران و گردشگرانی که در سایر اماکن و منزل دوستان و بستگان و ... استقرار داشته اند را شامل نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از استقبال حدود دو برابری مسافران از باغ فدک در نوروز امسال نسبت به سال‌های پیش سخن به میان آورد و تصریح کرد: تعداد مسافران نوروزی که تا پایان روز ۱۲ فروردین ۹۷ ماه در باغ فدک به عنوان تنها مکان روباز اسکان مسافران اقامت یافتند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است.   

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی انجام شده در ایام نوروز، بیش از ۳۴ درصد از مسافران سه شب در شهر اصفهان اقامت داشتند، گفت: بر اساس این نظرسنجی حدود ۲۲ درصد از مسافران حضور چهار شب را اعلام کرده اند. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، انتخاب نخست ۸۷ درصد مسافران و گردشگران، شهر اصفهان است، ادامه داد: به دلیل وجود مراکز تاریخی و تفریحی، شهر اصفهان اولویت نخست سفر بخش زیادی از گردشگران است. 

وی به افزایش میزان فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری شهرداری در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال میزان فروش بلیط در مجموعه گردشگری ناژوان و باغ گلها به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد افزایش داشته و بر اساس این شاخص‌ها استقبال و حضور مسافران و گردشگران در شهر اصفهان وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشته است.

قاسمی با بیان اینکه ۹۷ درصد مسافران نوروزی از نظافت و پاکیزگی و زیبا سازی شهر اصفهان اعلام رضایت کردند، گفت: بیش از ۸۰ درصد مسافران از برخورد شهروندان اصفهانی اعلام رضایت داشتند، همچنین میزان رضایت از محل اقامت خوب ارزیابی شده است.

وی با بیان این مطلب که ۸۰ درصد از مسافران از هتل‌ها راضی بوده و ۷۶ درصد گردشگران از مهمانپذیرها رضایت داشتند، افزود: با جمع بندی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف، می‌توان برنامه ریزی مناسب و مدونی برای سال‌های آینده داشت.

قاسمی تصریح کرد: همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی تمام دست اندرکاران ستاد هماهنگی خدمات سفر منجر به برقراری نظم و امنیت شد و خوشبختانه تا پایان نوروز میزبانی خوب و بدون تنشی را در اصفهان شاهد بودیم و در این رابطه از مردم فهیم اصفهان به عنوان میزبانان اصلی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: استان اصفهان چهارراه ارتباطی کشور به شمار می‌آید به همین دلیل بخشی از مسافران پس از توقف کوتاه در اصفهان به مقصد دیگر شهرها حرکت می‌کنند و این ناشی از بهبود وضعیت جاده ها و تنوع طلبی مسافران نیز است.

وی با بیان اینکه در اصفهان آمار مسافران اقامت یافته در منازل اقوام و آشنایان و یا اماکن متعلق به سازمان‌های دولتی و خصوصی در آمارهای ارایه شده لحاظ نشده است، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در حوزه برنامه‌ریزی، ماندگاری سفر بیشتر از سال های قبل بوده این در حالی است که زاینده رود به عنوان یکی از مهمترین عناصر گردشگری اصفهان، خشک است.

وقوع کمترین تخلف در ایام نوروز 

قاسمی وضعیت تردد و روانسازی ترافیک در ایام نوروز را با توجه به حجم مسافران، مثبت ارزیابی و عنوان کرد: علاوه بر اقدامات شایسته حوزه حمل و نقل، ستادهای هدایت مسافر، حوزه اطلاع رسانی، دوچرخه سواران راهنما، نقشههای واحد گردشگری و استفاده از فضای مجازی نیز تأثیر به سزایی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه مطابق اعلام مسئولان قضایی، امسال کمترین ورودی پرونده در سیستم قضایی نسبت به نوروز سال‌های گذشته ثبت شده است، افزود: این مهم از همدلی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری حکایت دارد.

وی اظهار کرد: به منظور ساماندهی و انتظام بخشی استفاده مسافران از منازل استیجاری، تعداد ۱۰۰ واحد صنفی مشاور املاک طی ایام نوروز ۹۷ با هماهنگی اتحادیه مشاوران املاک در خصوص منازل استیجاری سطح شهر فعال بودند همچنین از فعالیت کلید به دستان به صورت جدی جلوگیری شد.

اقامت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر تا روز ۱۲ فروردین

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به هزینه اندک ورودی باغ فدک و عدم افزایش آن نسبت به سال‌های گذشته، گفت: این مبلغ بسیار جزیی است و چندین برابر این دریافتی در زمینه تأمین پارکینگ، حضور نیروی انسانی و مباحث ایمنی و امنیتی و سایر خدمات این مرکز از سوی شهرداری هزینه می‌شود؛ به عنوان مثال نیروهای آتش نشان در طول ساعات شبانه روز تمام چادرها را از نظر ایمنی مورد بررسی و نظارت قرار دادند و فقط در یک شب به دلیل برودت هوا ۴۳۰ کپسول گاز پیک نیک را از چادرهای مسافرتی خارج کردند علاوه بر آن پیامک های هشدار و تذکرات لازم به صورت مرتب به مسافران اعلام می‌شد.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از گردشگران وضعیت نظافت و به طور کلی سطح خدمات و ایمنی باغ فدک را مطلوب توصیف کرده اند، اظهار کرد: نزدیک به ۷۳ درصد از مسافران نخستین حضور خود در باغ فدک را تجربه می‌کردند و در مجموع ۵۰ درصد از مسافران علت استفاده از باغ فدک را امکان استفاده از چادر و ۲۴ درصد دیگر هزینه پایین آن اعلام داشته اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه افزود: اکثر گردشگران، وضعیت نظم و امنیت را در سطح شهر راضی کننده عنوان کرده اند.

قاسمی با بیان این مطلب که کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با تعامل و همدلی و هدف گذاری صحیح، آرامش و کاهش تخلفات و پرونده ها را در شهر حکمفرما و زمینه سازی کردند، تصریح کرد: در نوروز امسال تعدادی کانکس در باغ فدک به صورت آزمایشی نصب شد که استقبال مسافران را در پی داشت و تلاش می شود برای سال آینده برنامه ریزی بیشتری برای استفاده از کانکس صورت گیرد.

کد خبر 340977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.