فضل الله صلواتی: اگر قفلی درست شود مردم برای آن کلید می سازند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تصمیماتی همچون فیلتر تلگرام اثر بخش نبوده و نیست زیرا با پیشرفت های علمی نمی توان لجاجت کرد.

فضل الله صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فیلتر احتمالی تلگرام گفت: طبق قانون و مقرارت کشور، آقای روحانی می خواهد مردم در جامعه آزادی بیان و قلم داشته باشند، اما مطرح کردن فیلتر برخی از برنامه ها مثل تلگرام و جمع کردن ماهواره و ویدئو و سایر رسانه هایی که باعث افزایش اطلاعات مردم می شود، محدودیت ها را افزایش می دهد.  

وی افزود: این کارها اثر بخش نبوده و نیست؛ چون با پیشرفتهای علمی نمی توان لجاجت کرد اگر تلگرام فیلتر شد مردم فیلتر شکن نصب می کنند و اگر قفلی درست شود مردم برای آن کلید می سازند.

صلواتی تأکید کرد: فیلتر تلگرام بسیار بی معنی است؛ باید به تلگرام جهت داده شود، باید به نیازها و خواست های مردم جواب داد. مردم از دولت پرسش هایی دارند اگر مقامات کشور رویکرد نادرستی داشته باشند، مردم اعتراض خود را نشان می دهند. 

وی افزود: در همین راستا باید گفت دولت و نظام باید برای مردم برنامه ریزی داشته باشند؛ نمی توان به جای حل مشکل، صورت مسئله را پاک کرد و خوشحال بود، باید نارضایتی‌ها را برطرف کرد. با بسته شدن تلگرام کاری از پیش نمی رود جز این که مردم بدبین می شوند.

 این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:  امروز مردم راههای بیان ابراز نظرخود را توسط شبکه های اجتماعی پیدا می کنند. 

وی افزود: در سالهای گذشته هم سعی کردند ماهواره و دیشها راجمع آوری کنند؛ این کارها بسیار زشت و زننده، ناپسند و به ضرر کشور است و با این رویکردها و فشارها، استقبال مردم از این رسانه ها بیشتر می شود؛ باید اذعان کنم که این کارها بسیار خطر ناک  است.

صلواتی تأکید کرد: مردم  گاهی اوقات برخی خبرهارا از منابع دیگر می شنوند که در کشور و از تریبون های دولتی گفته نمی شود، یا اخبار و رویداداهای خلاف واقع را می شنوند؛ به همین دلیل عدم اعتماد به رسانه های داخلی خیلی زیاد است و نمی توانند به این پیام رسانها اعتماد کنند. 

کد خبر 340967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.