۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
هشدار هواشناسی/تشدید بارش‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای درخصوص رشد ابر، تشدید بارش، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه ها در مناطق غربی استان‌ اصفهان و بسیاری از استان‌های کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه ها به دلیل تشدید بارش، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه ای در روز یک‌شنبه_۱۹ فروردین‌ماه_ در جنوب شرق کردستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، جنوب زنجان، همدان، شمال لرستان، مرکزی، جنوب کهکیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال شرق تهران، غرب اصفهان، غرب یزد، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی وجود دارد.

در این اخطاریه آمده است که ویژگی سامانه های فصل بهار احتمال بسیار بالا وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق است که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان نسبتا کوتاه، منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد از جمله در رودخانه های فصلی و  دره های کوهستانی پرشیب و هم‌چینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات می شود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها در مناطق یاد شده خودداری کنند.

کد خبر 340958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.