یک تصور اشتباه درباره دوچرخه‌سواری

به گفته کارشناسان، جابه‌جایی درون شهری با دوچرخه یا پیاده اگرچه مزایای بسیاری به لحاظ سلامتی و محیط زیستی برای همه انسان‌ها دارد، اما اکثریت مردم این روش‌ها را حتی آزمایش هم نمی‌کنند.

به گزارش ایمنا، متخصصان دانشگاه دولتی پنسیلوانیا در خصوص دوچرخه سواری تا محل  تاکید دارند: دلیل اصلی اینکه اکثریت مردم خودروی سواری را برای حمل و نقل شهری روزانه ترجیح می دهند به این خاطر است که تصور می‌کنند برای پیاده رفتن یا استفاده از دوچرخه، وقت کافی ندارند و اگر به این شیوه بخواهند به اداره و محل کار خود بروند بدون شک دیر می‌رسند.

این در حالی است که مطالعات این گروه از کارشناسان با همکاری ۲۵۲ دانشجو و ۲۵۳ استاد و پرسنل دانشگاه نشان داد بیشتر افراد نسبت به مدت زمانی که لازم دارند تا با پای پیاده یا با دوچرخه به یک محل مشخص در شهر برسند اغلب غُلو می‌کنند و معمولا محاسبه زمانی آنها بیشتر از مدت زمان واقعی است که برای این منظور نیاز دارند.

در این بررسی حدود ۹۱ درصد از پرسنل و کارکنان نسبت به زمان لازم برای پیاده‌روی، محاسبات اشتباه انجام داده بودند و ۹۳ درصد نیز در مورد مدت زمان لازم برای جابه‌جایی با دوچرخه قضاوت نادرست و اغراق‌آمیز داشتند. همچنین این آمار در دانشجویان شرکت‌کننده در همین مطالعه به ترتیب ۵۵ و ۴۳ درصد بوده است.

به گفته کارشناسان، جابه‌جایی درون شهری با دوچرخه یا پیاده اگرچه مزایای بسیاری به لحاظ سلامتی و محیط زیستی برای همه انسان‌ها دارد، اما اکثریت مردم این روش‌ها را حتی آزمایش هم نمی‌کنند و تصور می کنند که به دلیل دوری راه، قادر به انجام آن نیستند در حالی که معمولا این یک باور غلط است و در عمل در بسیاری از موارد می‌توان با همین دو روش نیز به موقع به محل کار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 340903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.