هیچ دلیلی برای تجمع وجود ندارد/ مردم صرفه جویی کنند

محسن مهرعلیزاده در جلسه هم اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان با اشاره به بدترین شرایط کم آبی در ۵۰ سال گذشته اظهارکرد: صدا و سیما باید به صورت جدی در راستای آگاهی رسانی به مردم در خصوص کمبود آب اقدام نماید تا صرفه جویی در مصرف آب ملکه ذهن همه مردم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه هم اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان در خصوص آخرین وضعیت آب و سازگاری با کم آبی اظهار کرد: با تاکیدات صورت گرفته در جلسه ای با حضور وزیر کشور، وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال بختیاری در خصوص میزان برداشت های غیر مجاز در بالادست تصمیماتی اتخاذ گردید تا به صورت مشترک برداشت ها کنترل شود و مقرر شد این تصمیمات در جلسه آتی کارگروه سازگاری با کم آبی به تصویب برسد تا به صورت جدی با برداشت های غیرمجاز برخورد شود.

وضعیت بد بارش ها شرایط خوبی است تا بتوانیم به خود آییم

استاندار اصفهان تصریح کرد: امسال وضعیت بارش ها بسیار بد بوده است ولی به همان اندازه شرایط خوبی است تا بتوانیم به خود آییم و با برنامه ریزیهای مطلوب و استفاده از الگوهای صحیح و دقیق براساس قانون برنامه های خود را پیش بریم. 

مهرعلیزاده وضعیت آب شرب در سال جاری را بسیار نگران کننده خواند و افزود: برداشت های غیر قانونی می تواند جان افراد زیادی را برای تامین آب شرب به خطر اندازد و بر همین اساس باید شدیداً با برداشت های غیر مجاز برخورد شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر در زمان سختی بتوانیم عقل و مدیریت خود را به کار گیریم و مدیران، توان، همراهی و حمیت خود را متمرکز نمایند به آسانی و حل مشکلات خواهیم رسید وگر نه دوران سختی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجمع به معنای رساندن اعتراضات به گوش مسئولان بالاتر است؛ تصریح کرد: اگر اهداف دیگری بجز رساندن پیام مشکلات و اعتراضات کشاورزان، از جمله اهداف سیاسی مدنظر باشد سوء استفاده از خواست کشاورزان را در پی خواهد داشت.

محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولین عالی رتبه کشور از جمله شخص رییس جمهور محترم و وزیر محترم نیرو و همچنین مدیریت ارشد استان مشکلات کشاورزان است و آگاهی کامل از شرایط ایجاد شده است و برنامه ها با سرعت پیش می رود.

صرفه جویی در مصرف آب باید ملکه ذهن مردم شود

وی ادامه داد: دولت و رییس جمهور جلساتی را به صورت متوالی برای کشاورزان و حل مشکلات آب استان برگزار کرده اند و در این راستا مصوبات لازم برای بهبود وضعیت کشاورزان اخذ گردیده است و بنابراین هیچ دلیلی برای تجمع وجود ندارد.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید به صورت جدی در راستای آگاهی رسانی به مردم در خصوص کمبود آب اقدام نماید؛ افزود: صرفه جویی در مصرف آب باید ملکه ذهن همه مردم شود و امیدواریم که با هماهنگی با سایر استان ها بتوانیم در سال آینده شرایط بهتری را رقم زنیم.

استاندار اصفهان بر لزوم ساماندهی رودخانه زاینده رود و کنترل برداشت ها تاکید کرد و افزود: بهترین افراد برای اجرای این طرح صنف کشاورزان خواهد بود و باید در اسرع وقت قراردادهای لازم با بهترین شرایط بسته شود.

وی در خصوص نصب کنتورها برای کنترل برداشت آب افزود: با توجه به ظرفیت محدود برای تولید این کنتورها باید تا پایان خردادماه تمامی کنتورها نصب گردد؛ علیرغم اینکه امسال آبی برای برداشت وجود ندارد.

باید با به صفر رساندن اصطکاک ها راندمان خود را افزایش دهیم

مهرعلیزاده بابیان اینکه برای مدیریت استان تمامی کشاورزان در مناطق مختلف استان اهمیت دارند، افزود: کشاورزان باید یاد بگیرند که با تغییر الگوی کشت و با مصرف آب کمتر تولید بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امکان تعطیلی صنعت وجود ندارد؛ افزود: باتوجه به درآمد بالا و اشتغال بالای بخش صنعت استان نمی توانیم صنعت را تعطیل نماییم و این به معنای بی توجهی نسبت به کشاورزان نیست و تلاش می کنیم مبالغی تحت هرعنوانی برای وضعیت بهتر کشاورزان به آن ها اختصاص دهیم. 

وی با بیان اینکه این جلسه در واقع هم اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان است و باید از نطق های احساسی خودداری شود، افزود: هیچ راهی بجز همگرایی، همفکری، همکاری و همراهی وجود ندارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید با همراهی و همگرایی پیش رویم و با به صفر رساندن اصطکاک ها راندمان خود را افزایش دهیم چرا که در فضای احساسی نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور رییس و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، اعضای مجمع نمایندگان استان و همچنین نمایندگان کشاورزان نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

کد خبر 340895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.