زندگی و مرگ در جشنواره عکس «حیات تا ممات»

جشنواره عکس اینستاگرامی «حیات تا ممات»، با پشتیبانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان و مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با همکاری کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محورهای این جشنواره که بر پایه عکس‌های اینستاگرامی برگزار می‌شود، در دو گروه پیرامون کوه صفه و تخت فولاد و گلستان شهدا تقسیم‌شده است.

از محورهای تعیین‌شده این جشنواره می‌توان به ثبت اصفهان از بلندای صفه، محیط‌زیست، ورزش و مراکز تفریحی صفه و خانواده و رفتار اجتماعی نام برد که همه، نشانگر وجه فرهنگی و اجتماعی این جشنواره هستند.

وجه مذهبی، تاریخی و معماری جشنواره را هم می‌توان در میان محورهای پیرامون تخت فولاد و گلستان شهدا جستجو کرد که شامل ثبت جلوه‌های معماری و هنری، سنگ‌نگاره‌ها و آداب‌ورسوم اجتماعی می‌شود.

آنچه دو بخش این جشنواره را هرچقدر گسسته، به یکدیگر مرتبط می‌کند، وجه اجتماعی و توریستی هر دو مکان موردنظر این جشنواره است.

رؤیا مرادخانی، دبیر اجرایی این جشنواره، در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: ایده این جشنواره از پاک‌سازی پارک صفه آغاز شد و پس‌ازآن، تصمیم گرفتیم با همکاری کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان و مجموعه صفه، جشنواره عکسی برگزار کنیم.

وی در رابطه با اعتبار این جشنواره بیان کرد: این جشنواره، مقدمه‌ای است بر جشنواره‌های عکس ملی دیگر که توسط شرکت‌های فرهنگی پشتیبان این جشنواره، حمایت خواهند شد، درنتیجه، تمام سعی بر این است که این جشنواره، با قدرت زیاد برگزار شود و حمایت‌های بیشتری به همراه بیاورد.

وی افزود: دقت به جوایز در نظر گرفته‌شده برای نفرات برگزیده جشنواره، نشانگر بخشی از اعتبار این جشنواره است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا 25 فروردین‌ماه برای ارسال آثار فرصت دارند و پس از اتمام مهلت ارسال آثار و پس از داوری آن‌ها توسط شهرام احمدزاده ترکمانی، بهنام تاجمیر ریاحی، مهدی تمیزی، حسین شجاعی‌منش و حمیدرضا صیادی، آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در تاریخ 6 اردیبهشت به نمایش درمی‌آیند.

کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان در راستای این جشنواره، 9 فروردین‌ماه برای عکاسی از تخت فولاد، برنامه عکاسی ترتیب داد و برنامه دیگری را نیز برای عکاسی از کوه صفه، 17 فروردین‌ماه برگزار کرد.

کد خبر 340865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.