دغدغه نگهداشت درختان چند صد ساله شهر

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط کم آبی مهمترین دغدغه این سازمان حفظ و نگهداشت درختان چند صد ساله شهر است که هویت تاریخی شهر را می‌سازد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: درختان چند صد ساله‌ شهر همچون چنارها و بید مجنون‌ها در گذشته بر اساس رودخانه زاینده رود کاشت شده، اما امروزه با توجه به شرایط کم آبی دچار آسیب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سازمان پارکها دیگر برنامه‌ای برای کشت این گونه درختان نداریم و تاکید بر کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی است، ادامه داد: در حال حاضر در حاشیه زاینده رود ۱۵۵ اصله درخت که عمری بین ۴۰ تا ۸۰ ساله داشته‌اند، به دلیل عدم جریان آب در رودخانه خشک شده‌اند.

وی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ حفاظت از درختان، می‌توان فضای سبز پایداری را تجربه کرد، گفت: درختان هویت شهر هستند و شهروندان نیز از نظر روحی به وجود آنها عادت دارند در نتیجه خشک‌شدن آنها آسیب جدی به روحیه مردم وارد کرده است.

مرتضایی نژاد اظهارکرد: با توجه به شرایط کم آبی مهمترین دغدغه این سازمان حفظ و نگهداشت درختان چند صد ساله شهر است که هویت تاریخی شهر را می سازد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه برخی گونه‌های گیاهی می‌تواند به صورت دیم در دامنه‌ها، کمربندی ها و اطراف شهر شکل بگیرد، ادامه داد: سازمان پارکها به صورت پایلوت بذر برخی گونه‌ها و درختچه‌های مقاوم را در شیب‌ها و ارتفاعات آرامستان باغ رضوان به صورت دیم کشت کرد و علیرغم یک بارش کوتاه در منطقه آرامستان، خوشبختانه رویش همه گیاهان را شاهد بودیم بنابراین می‌توانیم توسعه فضای سبز را بر اساس گونه‌های گیاهی کم نیاز آبی به صورت دیم در اطراف و کمربندی‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فضای سبز جزیی از زندگی انسان است که شرایط مطلوب تنفس را فراهم و باعث آرامش می‌شود، گفت: امسال هدف سازمان پارکها تنها کاشت درخت نیست، بلکه حفاظت از درختان نیز مورد توجه است.

کد خبر 340833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.