ایستگاه‌های قطارهای شهری مکانی برای توسعه شهر

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: ایستگاه‌های قطارهای شهری می‌توانند به مراکز توسعه شهرها تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست مشترک نمایندگان شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان و فرماندار شهرستان لنجان در خصوص پیگیری احداث خط مترو اصفهان-فلاورجان-لنجان-مبارکه اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم با نمایندگان مردم شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه در مجلس شورای اسلامی و شهرداران شهرستان‌های لنجان و فلاورجان با اتفاق نظر با همراهی، همدلی و همکاری در تلاش هستند در پیشبرد و پیشرفت پروژه قطاری شهری نقش تعیین کننده‌ای را کنند تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

وی افزود: اجرای پروژه مترو، آغازگر حرکت مهمی برای توسعه شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه به‌شمار می‌اید و قطعا همدلی و اتحاد میان مدیران شهرستانی، رمز تحقق آن است و با تداوم این روند و ادامه حمایت‌ها و هماهنگی‌های استانی و ملی، پروژه قطار شهری در بخش‌های متعدد همچون اجرای پروژه، توسعه زیرساخت‌های ریلی و عمرانی و... که لازم بهره‌برداری از این پروژه است با شتاب بیشتری تحقق خواهد یافت.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ترافیک و آلودگی هوا یکی از اصلی‌ترین مشکلات زندگی امروز در کلان‌شهرهاست و شهرستان لنجان و مرکز این شهرستان زرین شهر به دلیل همجواری با صنایع مادر همواره شاهد تردد خودروهای بسیاری است و قطعا اجرای پروژه قطار شهری، می‌تواند رفع ترافیک شهری، امنیت بیشتر جاده‌های برون شهری و کاهش آلودگی هوای شهرستان لنجان را رقم بزند.

وی اضافه کرد: سالیان سال است که بحث مترو در شهرستان لنجان مطرح شده اما طی این سال‌ها اجرای این پروژه در پیچ و خم آزادسازی زمین‌های کشاورزی، برنامه‌ریزی و در نهایت تغییر واریانت گرفتار بوده است.

محمدی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی نماینده مردم شهرستان لنجان در نهایت با تغییر واریانت مترو موافقت شد و ای کاش همان زمان با آغاز پروژه با تغییر واریانت موافقت می‌شد چراکه بنده نیز به عنوان نماینده شهرداران در جلسات مطرح کردم اجرای این طرح از زمین‌های کشاورزی امکان پذیر نخواهد بود اما گوش شنوایی نبود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر نباید فراموش کرد مطالعات اولیه این پروژه حدود ۱۲ سال پیش انجام گرفته است و سرعت طرح ۸۰ کیلومتر دیده شده و به‌نظر می‌رسد بهتر باشد در این حوزه نیز بازنگری لازم انجام گیرد در در بلند مدت جذابیت استفاده از مترو از دست نرود.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه ایستگاه‌های قطارهای شهری می‌توانند به مراکز توسعه شهرها تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که پروژه حمل و نقل بخصوص قطارهای شهریی معمولا جزء پروژه‌های سود آور به‌شمار نمی‌آیند، برهمین اساس باید جذابیت‌های لازم در کنار آن مثل کاربری‌های تجاری و خدماتی دیده شود تا برای سرمایه‌گذارن ایجاد جاذبه لازم را داشته باشد.

کد خبر 340823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.