مترو لنجان نیازمند نگاه فرا منطقه ای و ملی است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: اجرای پروژه مهمی همچون پروژه مترو در شهرستان لنجان نیازمند نگاه فرا منطقه ای و ملی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست مشترک نمایندگان شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان و فرماندار شهرستان لنجان درخصوص پیگیری احداث خط مترواصفهان-فلاورجان-لنجان-مبارکه اظهار کرد: امروزه توسعه حمل و نقل همگانی به عنوان نیاز ضروری شهرها به‌شمار می‌اید و در این میان توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه قطار برقی شهر مشکلات ناشی از ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت بنزین، آلودگی هوا و... را کاهش خواهد داد.

وی  با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی و استفاده از آن همیشه به‌عنوان یکی از راهکارهای اصلی مقابله با آلودگی هوا و ترافیک عنوان می‌شود، افزود: باید توجه داشت شهرستان لنجان به دلیل واقع شدن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور و همجواری با صنایع بزرگ همواره شاهد حجم بالای تردد خودروهای شخصی و سرویس کارخانه‌ها از شهرهای حاشیه‌ای به سمت زرین شهر است و قطعا با راه‌اندازی مترو در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه می‌توان این ترددها را در حد قابل توجهی کاهش داد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: بدون شک مترو دارای منافع اقتصادی بی‌شماری است و سرجمع منافع آن بسیار بیشتر از هزینه‌های اجرای آن در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه بوده چراکه اجرای مترو صرفه جویی‌های بسیار زیادی را به همراه دارد بطور مثال امروز دولت هزینه‌هایی را در قالب یارانه‌های مختلف همچون یارانه سوخت و... پرداخت می کند و حتی شهرداری‌ها هزینه‌های بسیاری را در راستای توسعه، تعریض و استهلاک معابر می پردازند.

وی ادامه داد: متاسفانه پروژه متروی اصفهان، فلاورجان، لنجان و مبارکه سال‌هاست با موانعی روبه‌رو شده که با پیگیری‌های متعدد برخی از این موانع برطرف گردیده اما باید توجه داشت اجرای چنین پروژه مهمی نیازمند نگاه ملی است و به همین علت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

صفرخانلو اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع ما نیز تمام توان خود را برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه مترو به‌کار گرفته‌ایم و امیدواریم برگزاری چنین جلساتی همدلی و وفاق بیشتر مسئولان شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه را بیش از پیش رقم بزند و در نهایت خروجی مطلوبی برای مردم به دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: امروز با حضور نمایندگان مجلس و شهرداران شهرستان‌های لنجان و فلاورجان و همچنین صنایع بزرگ و مادر همچون ذوب آهن و فولاد مبارکه در این شهرستان‌ها فضای خوبی برای اجرایی شدن پروژه متروی شهری به صورت مشارکتی فراهم شده است.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: استاندار اصفهان نیز با شروع کار خود اجرای قطارهای حومه شهری را مورد توجه قرار داده‌اند چراکه روزانه ترافیک بالایی از شهرستان‌های اطراف وارد شهر اصفهان می‌شوند که باعث بالارفتن شاخص آلودگی هوا در این شهر شده و با توجه با نگاه استاندار اصفهان به اجرای چنین پروژه‌هایی که به صراحت اعلام کردند از این پروژه حمایت خواهند کرد اگر بتوانیم شبکه مترو را در این شهرستان‌ها تکمیل کنیم کار بزرگی را انجام داده‌ایم.

کد خبر 340820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.