زمینه مشارکت سرمایه گذار خارجی در پروژه مترو لنجان مهیا است

لنجان-مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن گفت: امروز زمینه مشارکت سرمایه‌گذار خارجی نیز در پروژه مترو به خوبی مهیا است و چندین شرکت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در این پروژه سرمایه گذاری کنند و باید بگوییم نگران سرمایه‌گذار در پروژه نیستیم و امیدواریم ظرف چهار سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، احمد صادقی در نشست مشترک نمایندگان شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان و فرماندار شهرستان لنجان درخصوص پیگیری احداث خط مترواصفهان-فلاورجان-لنجان-مبارکه اظهار کرد: در سال‌های اخیر همواره ما به‌دنبال آن بودیم تا خط مترو اصفهان به شهرستان لنجان اجرایی شود و بسیار خوشحال هستیم که با پیگیری‌های نماینده شهرستان لنجان چنین جلسه‌ای برگزار شد تا شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی افزود: اجرای پروژه مترو برای مردم و منطقه ثمرات بسیاری را به همراه خواهد داشت و قطعا نه تنها باعث رونق شهرستان‌های فلاورجان، لنجان و مبارکه خواهد شد بلکه رونق بسیاری به استان اصفهان خواهد داد و به خوبی به یاد دارم در زمان اجرای مترو در تهران به آقای هاشمی مطرح کردم اجرای مترو در حومه شهر تهران نه‌ تنها با سرعت بیشتر اجرا خواهد شد بلکه شهر تهران را از معضلات ترافیکی و ... نجات خواهد داد.

مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن تصریح کرد: با توجه به فشاری که آن زمان بروی شهر تهران بود با اجرای مترو در حومه شهر، جمعیت تهران به سمت بیرون از شهر تهران هدایت شد و قطعا با اجرای مترو در شهرستان‌های استان اصفهان بار ترافیکی و... از دوش شهر اصفهان برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه، صنایع نظامی و... نیز از اجرای خط متر در شهرستان‌های فلاورجان، لنجان و مبارکه بهره‌های بسیاری خواهند برد چراکه با اجرای این پروژه شاهد کاهش تردد خودروها و سرویس‌های  کارخانه‌ها خواهیم بود که این مهم خود ثمرات بسیاری در حوزه امنیت، سلامت و کاهش تصادفات و همچنین کاهش مسایل زیست محیطی خواهد داشت.

صادقی اضافه کرد: نباید فراموش کرد با توجه به حوادث ترافیکی بالایی که در اتوبان اصفهان زرین شهر که به نام اتوبان ذوب آهن معروف است بر آن شدیم حفاظ بتنی در اتوبان نصب کنیم تا شاهد کاهش تصادفات باشیم و ظرف یکسال نصب این دیواره اجرایی شد که این خود گواه پتانسیل‌های موجود در کارخانه ذوب آهن است.

وی عنوان کرد: امروز نیز به دنبال احیاء پتانسیل‌های کارخانه ذوب آهن هستیم و با استفاده از امکانات موجود و نیروی مازادی که در این مجموعه وجود دارد پیشنهاد نماینده مردم شهرستان لنجان را برای اجرای خط مترو در اتوبان ذوب آهن با آغوش باز پذیرفتیم.

مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن با اشاره به انجام مذاکرات با وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به نهایی شدن مسیر عبور خط مترو مجوز لازم از هیئت مدیره ذوب آهن اخذ شده ما آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در پروژه مترو را داریم و باید با کاهش بروکراسی اداری و تدوین برنامه زمانبندی شده به سمت اجرایی شدن گام برداریم و نکته مهم وجود وفاق و همدلی مسئولان و صنایع شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه برای تحقق این مهم است.

وی افزود: امروز نمی‌توان به اعتبارات دولتی تکیه کرد بلکه باید به سمت واگذاری کارها به بخش خصوصی و مشارکت مردمی حرکت کرد تا در اجرای پروژه‌ها به موفق بود و قطعا این مشارکت در بین شهرستان‌ها ثمرات بسیاری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

صادقی تصریح کرد: امروز زمینه مشارکت سرمایه‌گذار خارجی نیز در این پروژه به خوبی مهیاست و چندین شرکت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در این پروژه سرمایه گذاری کنند و باید بگوییم نگران سرمایه‌گذار در پروژه نیستیم و امیدواریم  ظرف ۴ سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 340814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.