رویداد همدان ۲۰۱۸ با ۱۲ میلیارد تومان برگزار می‌شود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نصف توانی که صرف پتروشیمی شد صرف حوزه گردشگری می شد همدان در حوزه گردشگری در سطح جهان می درخشید، گفت: اعتبار رویدادهای همدان ۲۰۱۸ از ۱۰ میلیارد به ۱۲ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، امیر خجسته در بازدید از دبیرخانه « همدان ۲۰۱۸»، با تأکید بر اینکه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ یک فرصت طلایی برای استان همدان است، اظهار کرد: در بخش گردشگری همدان خوب کار نشده و همدان در این حوزه محروم و مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: سایر استان‌های در زمینه گردشگری با کشورهای اروپایی ارتباط برقرار کردند و این در حالی است که همدان با داشتن یک هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی از قافله جامانده است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با اشاره به اینکه سود ۲۰۱۸، اشتغال پایدار برای استان است، عنوان کرد: گردشگری می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و منبعی است که روز به روز توسعه پیدا می‌کند.

خجسته با بیان اینکه در برخی کشورها ۵ برابر درآمد ملی از طریق گردشگری است، ابراز کرد: حق همدان باید در زمینه گردشگری ادا شود و امید و نشاط اشتغال را به همراه بیاورد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی یک اثر از همدان موضوع حیاتی در حوزه گردشگری است، رویداد ۲۰۱۸ را برای همدان یک موضوع حیثیتی قلمداد کرد و افزود: گزارش‌های ارائه شده از آمار بازدید و اسکان مسافران نوروزی حاکی از آن است که در این زمینه کار می‌شود، شهرداری همدان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌ها تلاش بسیاری برای میزبانی از مسافران و گردشگران انجام می‌دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نصف توانی که صرف پتروشیمی شد صرف حوزه گردشگری می‌شد همدان در حوزه گردشگری در سطح جهان می‌درخشید، گفت: اعتبار رویدادهای همدان ۲۰۱۸ از ۱۰ میلیارد به ۱۲ میلیارد تومان رسید.

خجسته با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌ها و همدانی‌های مقیم تهران برای تبلیغ گردشگری همدان و توسعه آن، اظهار کرد: در همدان نیز باید در این حوزه تقسیم کار انجام شود.

وی با بیان این مطلب که در سال ۲۰۱۸ کادر گردشگری همدان باید بسته شود، عنوان کرد: همدان در آینده نیاز به یک تیم قوی و توانمند در حوزه گردشگری دارد.

نماینده مردم همدان با اشاره به مسافت کم تهران تا همدان، گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید پیگیر برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی و ملی در همدان باشد؛ چراکه این امر می‌تواند زمینه‌ای برای معرفی و تبلیغ همدان شود.

خجسته تأکید کرد: تبلیغات در زمینه گردشگری همدان و رویداد ۲۰۱۸ نیاز به شتاب بیشتری دارد.

وی ادامه داد: از وزیر امور خارجه می‌خواهم که در این سال، تبلیغ همدان را در کشورهای آسیایی در نظر داشته باشد.

خجسته به سفر خود به کشور مالزی نیز اشاره‌ای داشت و با بیان اینکه در جلسه با سفیر ایران در مالزی از او خواستم تا در زمینه همدان ۲۰۱۸ و معرفی همدان ورود کند، گفت: خانم افخم اصالتاً همدانی است و قرار است یک هیأت بلند پایه گردشگری از مالزی به همدان اعزام کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای بودجه همدان ۲۰۱۸ انجام می‌شود، گفت: هر آنچه اعتبار در این زمینه مورد نیاز است باید تأمین شود.

این مقام مسئول به برقراری پرواز همدان- تهران اشاره و با بیان اینکه در هفته ۵ روز پرواز به همدان اختصاص داده شده است، عنوان کرد: راه‌آهن همدان_مشهد پس از پیگیری‌های لازم ایجاد و به ثمر رسید و اتصال راه‌آهن همدان به تهران نیز قسمتی باقی مانده است که در حال تعیین تکلیف است.

۲۳۵ برنامه نوروزگاهی در همدان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه نوروز امسال با رشد گردشگران مواجه بودیم، اظهار کرد: علیرغم افزایش تعداد گردشگران هیچ مشکلی را در خدمات رسانی به آنها نداشتیم.

علی مالمیر از اجرای ۲۳۵ برنامه نوروزگاهی در روستاها و شهرهای استان خبر داد و گفت: آمار مسافران نشان داد که ۲۰۱۸ می‌تواند نقطه عطفی برای گردشگری همدان باشد.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۸ اسفند ماه تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۲۹۸ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست‌ساز استان همدان بازدید کردند.

مالمیر از افزایش ۶۵ درصدی بازدید از جاذبه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ۲۸ اسفند تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه ۳۵۹ هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان همدان اقامت داشتند که شامل اقامت در هتل، هتل آپارتمان، مدارس و خانه مسافرها بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳۶ درصد افزایش دارد.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز امسال ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از ظرفیت‌های هتل‌ها پر شده بود و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ستادهای اسکان فرهنگیان، خانه مسافر و مهمانپذیرهای استان نیز در ایام نوروز فعال بودند و رونق داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه در ایام نوروز آرامگاه بوعلی با ۷ هزار نفر بازدیدکننده رکوددار بود، بیان کرد: شرکت سیاحتی علیصدر نیز در ایام نوروز به صورت گسترده میزبانی مسافران نوروزی را به عهده داشت که در بین جاذبه‌های طبیعی غار علیصدر و گنجنامه بیشترین بازدید را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در حوزه پیگیری برنامه‌های رویداد همدان ۲۰۱۸ هیأت اندیشه‌ورز در استانداری شکل گرفته است، ابراز کرد: از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای رویداد همدان ۲۰۱۸ تبلیغ همدان در سطح ملی و بین‌المللی است.

مالمیر با تأکید بر اینکه برای رویداد همدان ۲۰۱۸ ساختاری تعریف شده که در آن تبلیغات بر عهده شهرداری و کمیته اطلاع‌رسانی با خانه مطبوعات است، ابراز کرد: در سطح ملی برای تبلیغات همدان مذاکراتی انجام شده که می‌توان به انجام مذاکراتی برای تبلیغ رویداد همدان ۲۰۱۸ در مترو تهران اشاره کرد.    

کد خبر 340805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.