نباید اجازه دهیم بحران آب شرق اصفهان تکرار شود

شهرضا - مدیرکل آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر در منطقه شرق اصفهان بحران آب وجود دارد و نباید اجازه دهیم این مسئله در سایر مناطق هم تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، هاشم امینی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه بررسی مسائل و معضلات فاضلاب شهرضا، اظهار کرد: نماینده مردم در مجلس تلاش و پیگیری زیادی برای حل مشکلات شهرستان‌های حوزه انتخابیه دارند که حاصل آن، برگزری جلسات مختلفی در سطوح ملی و استانی بوده است.

وی با بیان اینکه تنها راهکار حل معضل فاضلاب شهرضا استفاده از تسهیلات قانونی تبصره (۳) است، تصریح کرد: دولت در شرایط مالی فعلی، هیچ پروژه عمرانی جدید را آغاز نمی‌کند.

مدیرکل آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: استفاده از تسهیلات تبصره (۳) ماده واحد واحده قانون ایجاد تسهیلات تأسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها در شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر و درچه نیز اجرایی شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

امینی اظهار کرد: طرح درازمدت تأمین آب شهرضا که توسط نماینده مردم در مجلس پیگیری شده است، راهکار مناسبی برای مقابله با بحران کم‌آبی است، اما به عنوان راهکار کوتاه مدت لازم است از پساب تصوفه شده فاضلاب استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم پساب تصوفیه شده فاضلاب شهرضا از این شهرستان خارج شود، تأکید کرد: در حال حاضر در منطقه شرق اصفهان بحران آب وجود دارد و نباید اجازه دهیم این مسئله در سایر مناطق هم تکرار شود.

مدیرکل آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در مردادماه امسال شرایط در زاینده رود به حالت بحرانی می‌رسد، تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط خشکسلی و بحران کم‌آبی، تابستان سختی را پیش رو داریم به همین دلیل باید از هم‌اکنون به فکر راهکار مناسب باشیم.

امینی گفت: در صورت اجرایی شدن طرح بلندمدت انتقال آب به این منطقه با ظرفیت ۴۹.۵ لیتر برثانیه که توسط نماینده مردم شهرضا در مجلس پیگیری می‌شود، حیات دوباره را به منطقه باز می‌گرداند.

وی با بیان اینکه مفاد طرح تبصره (۳) درخصوص شهرضا از سوی وزیر نیرو به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: ۶۰ درصد از پروژه فاضلاب شهرضا شامل ۲۸۷ کیلومتر باقی مانده است که هنوز اجرا نشده، تکمیل این مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این در حالی است که حدود ۴۰ میلیارد تومان هم برای اصلاح تصفیه خانه فاضلاب نیاز است.

مدیرکل آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: ۷۵ درصد از اعتبارات موجود برای این طرح از محل منابع درامدی تبصره (۳) تأمین خواهد شد و برای تأمین مابقی اعتبارات نیز تلاش نماینده مردم در مجلس و همکاری سایر مسئولان نیاز است.

امینی با بیان اینکه برای ارتقاء سیستم تصفیه خانه فاضلاب از مشاوران آلمانی و ایرانی استفاده شده است، گفت: در حوزه اجرایی لازم است ضمن رعایت الزامات فنی، برای مناطق اولویت‌دار همچون بافت فرسوده شهری، تسهیلات ویژه اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: برای اصلاح فاضلاب شهرضا ۵۰۰ میلیون اختصاص اعتبار وجود داشت که با تلاش نماینده مردم در مجلس ۲.۲ میلیارد تومان به آن افزوده شد.

مدیرکل آب و فاضلاب استان اصفهان برضرورت حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوز حفر چاه‌های تأمین آب شرب، گفت: در حل حاضر لازم است دو حلقه چاه جدید تأمین آب شرب در شهرضا حفر شود.

امینی تصریح کرد: هفته آینده نخستین مرحله و اوایل اردیبهشت‌ماه نیز دومین مرحله مناقصه عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهرضا منتشر خواهد شد و پس از انتخاب پیمانکار، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال این عملیات آغاز می‌شود.

کد خبر 340775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.