مرگ ۶ نفر در محورهای مواصلاتی شهرضا در ایام نوروز

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: حوادث ترافیکی جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان شهرضا در نوروز امسال، جان شش نفر را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت الله موسوی صبح امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال ۹۷ اظهار کرد: این سازمان امسال شعار «پوشش همگانی سلامت برای همه» با هدف سلامت همه افراد جامعه را انتخاب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد نوروزی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، گفت: کمیته سلامت بهداشت و درمان شهرستان در سه بخش بهداشت، درمان و اورژانس فعالیت‌های خود را سازماندهی کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرضا اضافه کرد: اعضای ستاد نوروزی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با استفاده از پنج نیروی مدیریتی و ۱۵ نیروی ستادی، تعداد دو هزار مرحله بازدید را از اماکن مختلف انجام دادند.

موسوی با اشاره به فعالیت واحد مبارزه با بیماری‌های این ستاد، گفت: انجام ۵۱ دوز واکسیناسیون هاری، آموزش ۳۰ نفر در خصوص راه‌های مقابله با این بیماری، غربالگری تالاسمی برای ۳۵ نفر از زوج‌های جوان و انجام ۸۱ مرحله غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان، از فعالیت‌های این واحد بوده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال برای چهارنفر تست HIV، برای دو بیمار تست التو، شناسایی و تست یک بیمار مشکوک به سرخک انجام شد.

رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: مراقبت از ۲۶۰ بیمار مبتلا به دیابت در واحدهای بهداشتی، انجام ارزیابی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی برای ۸۲۰ نفر و انجام واکسیناسیون بدو تولد در زایشگاه برای ۱۱۰ نوزاد از دیگر خدمات ارایه شده در واحد مبارزه با بیماری‌ها بوده است.

موسوی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه ۹۶ تا ۱۴ فرودین ۱۲۳ هزار و ۹۷۳ مرحله بازدید از یک هزار و ۱۸۵ مرکز تهیه، عرضه و فروش موادغذایی شهرستان انجام شد و به دنبال آن، ۱۲ نفر از متخلفان با مرجع قضایی معرفی و چهار واحد از این مراکز نیز تعطیل شد.

وی با اشاره به انجام ۲۲۴ مرحله بازدید از ۸۰۷ عدد از اماکن عمومی این شهرستان، گفت: ۲۵۳ مرحله بازدید هم از ۱۲۲ واحد اماکن بین راهی انجام شد که در جریان آن، شش متخلف به دادگاه معرفی و دو باب از این مراکز نیز تعطیل شد.

رییس مرکز بهداشت شهرضا از صدور ۵۸۴ فقره کارت بهداشتی برای مالکان مراکز مختلف عرضه‌کننده مواد غذایی خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۴۲ فقره مخصوص مراکز تهیه، عرضه و فروش موادغذایی، ۶۷ فقره مخصوص اماکن عمومی و ۷۵ فقره مخصوص اماکن بین راهی بوده است.

موسوی با اشاره به نمونه‌برداری انجام شده از مواد غذایی و آشامیدنی، تصریح کرد: ۱۰۳ مرحله نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و ۵۶ مرحله نمونه برداری میکروبی از آب استخرها انجام شد که نتیجه همه این موارد مثبت گزارش شد.

وی ادامه داد: از ۱۳۷۷ مرحله کلرسنجی آب آشامیدنی نتیجه ۱۳۷۵ و از ۵۶ مرحله کلرسنجی آب استخر ۴۹ مرحله مطلوب گزارش شد.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه در مدت فعالیت بازرسان تیم بسیج سلامت نوروزی ۸۶۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد، کشف و معدوم شد، اظهار کرد: در این مدت با ۱۵ نفر از دوره‌گردان و فروشندگان مواد غذایی برخورد، ۶۹ اخطاریه بهداشتی صادر و به ۳۶ فقره از شکایات مردمی رسیدگی شد.

موسوی گفت: در ایام نوروز امسال ۲۷۹ بیمار به تیم پزشک خانواده روستاهای کهرویه مراجعه کردند، این در حالی است که ۱۰۷ بیمار به کادر درمانی این تیم در روستای اسفرجان و ۱۲۳ بیمار به عضای آن در روستای هونجان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا ۵۴۱ بیمار اورژانسی پذیرش شدند و ۳۲۹۲ بیمار نیز از خدمات پزشک عمومی استفاده کردند در حالی  که شمار بیماران بخش رادیولوژی این مرکز ۱۲۱۲ نفر و بیماران بخش دیالیز آن ۴۹۲ نفر بوده‌اند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۸۴۰۰ تماس با مرکز مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان برقرار شده است، گفت: کادر اورژانس شهرستان در این مدت ۴۳۱ مأموریت شهری و ۱۹۲ مأموریت جاده‌ای انجام دادند که منجر به بستری شدن ۴۷۴ نفر و درمان سرپایی ۱۴۹ نفر شد.

موسوی اظهار کرد: حوادث ترافیکی جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان شهرضا در نوروز امسال، جان شش نفر را گرفت.

وی از دو مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در مأموریت‌های جاده‌ای اورژانس شهرضا خبر داد و افزود: در این مدت چهار حادثه ویژه ترافیکی در محورهای مواصلاتی شهرستان اتفاق افتاد.

کد خبر 340741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.