۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
روحانی به تهران بازگشت

رییس جمهور کشورمان که روز سه شنبه برای شرکت در دومین نشست سران ایران، روسیه و ترکیه با موضوع سوریه، به آنکارا سفر کرده بود، شامگاه چهارشنبه به تهران بازگشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان این نشست سه جانبه، به انتقاد از سیاست‌های تجزیه طلبانه برخی دولت‌های غربی به ویژه آمریکا پرداخت و بر لزوم تشکیل کنگره گفت وگوی ملی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی مناسب در سوریه تاکید کرد.

روحانی در بخشی از صحبت های خود، بار دیگر یادآور شد که بحران سوریه راه حل نظامی و یا تحمیل شده از خارج ندارد و آینده سوریه تنها از طریق انتخاب دمکراتیک مردم آن رقم خواهد خورد.

وی همچنین در دیدارهایی جداگانه با «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» به ترتیب رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه، به گفت و گو در خصوص آخرین تحولات سیاسی منطقه پرداخت.

روحانی در گفت وگو با اردوغان، توسعه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه از جمله در زمینه گسترش امنیت، آرامش و ثبات در کشورهای منطقه به ویژه یمن، حفظ تمامیت ارضی کشورها و جلوگیری از تغییر مرزهای جغرافیایی، مقابله با دخالت‌های فرامنطقه ای در امور داخلی کشورهای منطقه و مبارزه همه جانبه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وی در دیدار با همتای روسی خود هم به روابط و همکاری‌های سازنده و رو به گسترش تهران و مسکو در بخش های مختلف اشاره کرد و مناسبات راهبردی دو کشور را در راستای توسعه ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی دانست.

دور نخست نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران درباره بحران سوریه، ۲۲ نوامبر (یکم آذر ۹۶) در شهر سوچی روسیه برگزار ‌شده بود و قرار است نشست بعدی در تهران برگزار شود.

کد خبر 340731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.