۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
وضعیت آب در مرز بحران است

نجف آباد- نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ لیتر در ثانیه از پساب تصفیه خانه نجف آباد به فضای سبز شهری مورد تصویب قرار گرفته است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، یکی از داشته های مهم و ارزشمند نجف آباد در شرایط خشکسالی کنونی را اختصاص پساب تصفیه خانه فاضلاب به آبیاری فضای سبز شهری دانست و اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح ابتکاری و متفاوت شبکه جمع آوری فاضلاب شهری نجف آباد که از حدود سه سال پیش با مشارکت مستقیم مردم کلید خورد، اختصاص ۱۲۰ لیتر در ثانیه از پساب تصفیه خانه به فضای سبز شهری مورد تصویب قرار گرفته است.

ابوترابی با بیان اینکه وضعیت آب در برخی استان های کشور از جمله اصفهان به مرز بحران رسیده، اضافه کرد: در بعضی کشورها تا ۸۶درصد فاضلاب مصرفی را با روش های مختلف به چرخه مصرف باز می گردانند.

کاری با تولید کننده نداشته باشیم

وی با اشاره به انتخاب هوشمندانه شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: حرف های خوبی برای تحقق شعار سال می زنیم، اما در عمل باید مشکلات مختلف تولید کنندگان داخلی را رفع کنیم. ما مسئولان در خط مقدم پاسخگویی به مطالبات به حق مردم قرار گرفته ایم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین خدمت مسئولان به تولید کنندگان این است که دست و پای آن ها را با بوروکراسی پیچیده حاکم بر کشور نبندند.

وی با بیان اینکه در بخش های اداری کشور حاکمیت جمود فکری وجود داشته باشد، افزود: انجام کارهای ابتکاری و ریسک پذیری از جمله ویژگی های مورد انتظار از مسئولان است و در عین حال بایستی همزمان با رعایت قانون، دستگاه های نظارتی طوری عمل نکنند که مدیران امکان اقدامات ابتکاری نداشته باشند.

تدارک فتنه زرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و باید یکدیگر را درک کنیم، اضافه کرد: دشمنان ایران همزمان با تدارک جنگ اقتصادی همه جانبه، تلاش دارند با محور قرار دادن برخی مشکلات و کمبودها، طی فتنه ای زرد مردم را از نظام و آینده مایوس کنند.

وی هر سه قوه را در پیدایش و تداوم برخی مشکلات دخیل دانست و افزود:  البته کارهای بسیار خوبی نیز در زمینه های مختلف انجام گرفته و همه مسئولان وظیفه دارند دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه فعالیت خود را به خوبی برای مردم بیان کنند.

ابوترابی از ابتکار، خلاقیت و اتحاد به عنوان رمز اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی نام برد و ادامه داد: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر توانمندی های داخلی و ایمان جوانان توانستیم پیروز شده و به ابرقدرت نظامی منطقه تبدیل شویم، در شرایط کنونی نیز امکان پیروزی در جنگ اقتصادی را خواهیم داشت.

کد خبر 340724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.