تحلیل امنیتی و فیلترینگ تلگرم، مشکلی را حل نمی‌کند

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با فیلترینگ تلگرم، مشکلی حل نمی‌شود، باید تفکر امنیتی درخصوص فضای مجازی را تغییر و توانمندی داخلی را ارتقاء دهیم.

به گزرش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کوتاه فکری و ساده‌اندیشی است اگر از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، فقط به تلگرام توجه کنیم.

وی تصریح کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است و فضای مجازی تنها محدود به تلگرام نیست، بنابراین باید بیشتر به واقعیات موجود توجه کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ بیشتر فعالیت‌ها با  استفاده از فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: باید از سالیان گذشته به فکر طراحی پیام‌رسان‌های داخلی بودیم تا بتواند جایگزین تلگرام شود.

از پیام‌رسان بهتری داشته باشیم، مردم به سوی آن گرایش پیدا می‌کنند

محمودی تأکید کرد: اکنون که قدرت و عملکرد سریع را نداریم و استفاده از تلگرام هم بسیار افزایش یافته، فیلترینگ آن درست نیست.

وی با بیان اینکه پیام‌رسان‌های دیگری نیز قبل از تلگرام وجود داشت که فیلتر نشد، اظهار کرد: قابلیت‌های پیام رسان تلگرام باعث افزایش شمار کاربران آن شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعمال محدودیت اوضاع را بدتر می‌کند، اگر پیام‌رسان بهتری در داخل کشور داشته باشیم، مردم خودبه‌خود به استفاده از آن گرایش پیدا می‌کنند.

ضرورت بررسی فضای مجازی بدون دیدگاه امنیتی

محمودی گفت: همه بخش‌ها در همه کشورهای جهان تحت تأثیر فضای مجازی است، این یک واقعیت است و کار دشمن هم نیست، جهان به این سمت حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته برای استفاده از ویدئو محدودیت‌هایی اعمال می‌شد، اما به مرور زمان فن‌آوری بر همه چیز پیشی گرفت، در زمانی هم بر استفاده از ماهواره محدودیت اعمال می‌شود، اما امروز می‌بینیم که همه این وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعمال محدودیت درخصوص تلگرام باعث افزایش استفاده از فیلترشکن می‌شود و این فرایند، بستر لازم را برای استفده از سایت‌های غیرمجاز هم فراهم می‌کند، بنابراین باید به جای اعمال محدودیت، توانمندی و علم را بکار ببندیم.

فیلترینگ، استفاده از فیلترشکن را افزایش می‌دهد

محمودی گفت: دیدگاه امنیتی که در بعضی مواقع وجود دارد و باعث کاهش گرایش مردم به استفاده از بعضی از پیام‌رسان‌ها می‌شود باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه استارتاپ‌های زیادی در تهران وجود دارد، تصریح کرد: فیلترینگ به شغل این افراد آسیب می‌زند و به این ترتیب، آسیب دیگری به اشتغال و اقتصاد کشور وارد می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات زیربنایی، اظهار کرد: نباید تلاش کنیم تا با مُسکن‌های موقتی مشکلات را درمان کنیم.

محمودی با بیان اینکه بسیاری از مدیران شبکه‌های اجتماعی ایرانی هستند، تصریح کرد: کشورهای غربی با ایجاد شرایط مناسب نخبگان عملی کشور ما را جذب می‌‎کنند، بنابراین باید تفکر امنیتی در استفاده از فضای مجازی تغییر کند.

کد خبر 340712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.