جشنواره فیلم کودک می‌تواند به جاذبه‌ توریستی تبدیل شود

جلسه بررسی نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌های موجود جهت برگزاری «سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشست با حضور علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره و عزت‌الله علیزاده، مدیر پشتیبانی جشنواره در جمع فعالان سینمایی اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این نشست، جمعی از سینماگران ژانر کودک و مسئولان مربوط گرد هم آمدند تا با بررسی آرا و نظرات به بهبود وضعیت این جشنواره بین‌المللی کمک کنند. در ابتدای این نشست، علیرضا رضاداد، ضمن ابراز قدردانی از حضور سینماگران اصفهانی، خاطرنشان کرد: موفقیت این جشنواره، نیازمند همکاری همگانی مسئولان ذی‌ربط است.

وی افزود: شکست و موفقیت، بحثی دسته‌جمعی است. شهر اصفهان با قبول میزبانی این جشنواره، طی سی سال برگزاری آن، وظیفه‌ای ملی را به گردن گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جو حاکم بر این جلسه، حاکی از نارضایتی اکثریت قابل‌توجهی از مسئولان و هنرمندان اصفهانی بود. حضار این جلسه، ضمن ابراز نارضایتی‌هایی در خصوص سیاست‌گذاری‌های مدیریتی این جشنواره، به افت کیفیت آثار ارائه‌شده در این جشنواره پرداختند.

میثم بکتاشیان، از مدیران هنری این جشنواره و از مسئولان ذی‌ربط برگزاری آن در چندین دوره‌، ضمن ابراز نارضایتی از ایجاد ابهام در مسیر سیاست‌گذاری‌ها آن، به بررسی شرایط این جشنواره و قیاس آن با جشنواره‌های اصطلاحاً هم‌سطح در جهان پرداخت.

وی در این خصوص اظهار کرد: چرا در زمانی که این جشنواره، با برند شهر اصفهان ارائه می‌شود، سیاست‌گذاری‌های ناظر بر آن در مسیری متفاوت پیش می‌رود، درحالی‌که این جشنواره می‌تواند مانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر جهان، به یک جاذبه‌ توریستی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در طی سال‌های اخیر شاهد این نتیجه نبوده‌ایم. به نظر می‌رسد اولین بازبینی مورد نیاز در خصوص مسیر حرکت این جشنواره، بازبینی در سیاست‌گذاری‌های مدیریت‌های هنری است.

در ادامه این جلسه، تلاش‌هایی برای پرهیز از بحث‌های میان سینماگران پیشکسوت و سینماگران جوان حاضر در آن صورت گرفت و مسیر گفت‌وگوها به سمت پیشنهادهای فعالان این عرصه حرکت کرد.

امیرحسین عنایتی، تهیه‌کننده و کارگردان، ضمن ابراز انتقاد نسبت به وضعیت فعلی فیلم‌سازان اصفهانی، بر لزوم استفاده بیشتر از متخصصان اصفهان در مسندهای مختلف این جشنواره ازجمله هیئت‌های داوری تأکید کرد و حضور بیشتر شهرداری در عرصه‌ حمایت از هنرمندان فیلم‌ساز و سینماگر را پیشنهاد داد.

وی پیشنهاد همکاری صداوسیمای ملی با این جشنواره را مطرح و تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم به‌جای اختصاص بودجه برای ساخت آثار محدود، در طی قراردادهایی با صداوسیما،به پخش و معرفی آثار بیشتری در حوزه‌ تله‌فیلم بپردازیم. این حرکت می‌تواند منجر به شناخته شدن هر چه بیشتر هنرمندان و جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه بشود.

در ادامه‌، حمید محمدی، تهیه‌کننده اصفهانی، بر لزوم ایجاد فضایی برای آشنایی بیشتر هنرمندان مختلف با یکدیگر و همکاری میان آنان در قالب این جشنواره تأکید کرد.

وی در این خصوص گفت: به‌عنوان تهیه‌کننده و فعال این حوزه، حضور هر چه بیشتر هنرمندان را در فضای جشنواره لازم می‌دانم. برای مثال، می‌توان با ایجاد فضاهایی مانند دبیرخانه‌های مختلف، فعالان زمینه‌های مختلف چون فیلم‌نامه‌نویسی را به سایر هنرمندان معرفی کرد.

وی ادامه داد: این اقدام، می‌تواند منجر به تولیدات هر چه بیشتر و برطرف کردن معضل عدم هماهنگی محتوا با مخاطب و ارتقای سطح کیفی جشنواره شود.

در پایان این نشست، علیرضا رضاداد، به اهمیت نگاه ملی به جشنواره و لزوم ایجاد همبستگی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در جلسه‌های آتی، بررسی هر چه بیشتر نظرات، صورت بگیرد.

کد خبر 340687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.