یادگاری نوشتن روی درخت ناآگاهی فرهنگی است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: نه تنها باغ گلها بلکه تمام گیاهان و درختان سطح شهر همه متعلق به عموم مردم است و در واقع مالک معنوی درختان مردم هستند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص یادگاری نوشتن روی کاکتوس‌های باغ گلهای اصفهان گفت: متاسفانه نوشته‌های روی کاکتوس‌ها در باغ گل‌ها از سال‌های گذشته هم وجود داشته اما امسال اطلاع‌رسانی بیشتری نسبت به سال‌های قبل برای فرهنگسازی مردم صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید بر روی جنبه‌های فرهنگی چنین اقداماتی بیشتر کار کرد، افزود: نه تنها باغ گلها بلکه تمام گیاهان و درختان سطح شهر متعلق به عموم مردم است و در واقع مالک معنوی درختان مردم هستند.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در دیگر کشورها هر فرد مالک معنوی درختان فضای نزدیک منزلش است، گفت: علاوه بر این افراد باید مراقب تمام گیاهان و درختان باشند و در کشور ما نیز باید این فرهنگ جا بیفتد که تمام درختان، گیاهان و فضای سبز متعلق به مردم است چرا که تنفس مردم را امکانپذیر کرده و شادابی و نشاط روحی آنان را درختان تامین می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از یادگاری نوشتن برخی شهروندان روی بناهای تاریخی اظهار کرد: متاسفانه این اقدام زشت بر روی بناهی تاریخی چند صد ساله در تمام کشور دیده می‌شود و این به نوعی ناآگاهی فرهنگی در تمام کشور است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص ضرورت اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در این زمینه تصریح کرد: باید با اطلاع‌رسانی‌ها و نصب تابلوها، تیزرها و فراخوان‌ها در سطح شهر به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که این اقدام به هیچ‌وجه درست نیست، درختان و فضای سبز متعلق به مردم است و باید درختان را پاس بداریم چرا که درختان انسان‌ها و حیات آنها را حفظ کرده‌اند.

کد خبر 340686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.