افزایش ۴۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از باغ گلها

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلها از افزایش ۴۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از باغ گلها در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.

سید محمد رقیب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در ایام نوروز ۱۰۲ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه تفریحی و آموزشی دیدن کردند.

وی استقبال شهروندان از باغ گلها در سیزدهمین روز از فروردین ماه امسال را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در روز طبیعت تعداد سه هزار نفر از شهروندان سیزدهمین روز از فروردین ماه را در باغ گلها سپری کردند و از طبیعت بکر آن لذت بردند.

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلها تصریح کرد: نوروز امسال کلکسیون ویژه‌ای از گیاهان دارویی که در گذشته در مساحت ۳۰۰ متر مهیا شده بود در فضایی با وسعت یک هزار مترمربع در باغ گلها در معرض دید مردم قرار گرفت.

وی اظهارکرد: امسال بالغ بر ۱۰ هزار شاخه گل لاله در کلکسیون‌های مختلف که تنها هفت هزار شاخه آن در کلکسیون لاله متمرکز شده است در معرض دید شهروندان و مسافران نوروزی قرار گرفت و با استقبال بازدیدکنندگان روبه رو شد.

 رقیب افزود: با توجه به اینکه اواخر فروردین ماه زمان گُلدهی درخت و درختچه های باغ گلها همچون یاس ها و اقاقی ها است، جلوه های ویژه ای برای بازدید شهروندان به وجود می آید.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت باغ گلها در ایام نوروز امسال برای هر نفر شش هزار و ۵۰۰ تومان بوده، اما با اتمام نوروز این مبلغ به چهار هزار تومان کاهش می یابد، گفت: البته نرخ بلیت برای گردشگران خارجی به ازای هر نفر ۲۰ هزارتومان است و این مبالغ طبق نرخ سال گذشته بدون هیچ گونه افزایشی لحاظ شده است.

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلها با بیان اینکه در این مجموعه تنوع بالای یک هزار گونه گیاهی در مساحتی نزدیک به ۷۰ هزار متر مربع وجود دارد، افزود: باغ گلها یک باغ گیاه‌شناسی محسوب می‌شود و مانند مجموعه‌ای آموزشی و تحقیقاتی نیز به شمار می رود از این رو کلاس‌های آموزش شهروندی برای آموزش در زمینه کاشت گل و گیاه، بازدید و دوره‌های کارآموزی دانشجویان برگزار می‌شود.

وی افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ساعات بازدید از مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلها یا سایر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۶۷۲۰۵۹ تماس بگیرند.

کد خبر 340674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.