فساد اداری با کوتاهی دست دلالان از مدیریت شهری از بین می‌رود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر شهروندان نسبت به حقوق خود آگاهی داشته باشند و دست واسطه گران و دلالان از سازو کارهای اداری کوتاه شود، می توان امیدوار بود که بخش عمده مشکلات ناشی از فساد اداری حل و فصل شود.

علیرضا نصراصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال مالی مدیریت شهری در اردیبهشت ماه به پایان می رسد با این حال براساس برآوردها و شواهد آماری، ۸۰ درصد از بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان محقق شده و امیدواریم در فرصت باقی مانده بخش دیگری از دیون و بدهی ها نیز پرداخت شود، اظهار کرد: با وجود شرایط نابه‌سامان اقتصادی، پیش‌بینی می‌شد که بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۹۷ کاهش پیدا کند اما از آنجایی که به جذب حداکثری مشارکت‌های بخش خصوصی و کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع درآمدی امیدوار بودیم، سقف بودجه برای سال جاری سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه کارگران شهرداری اصفهان نقش اساسی در ارایه خدمات و رفاه برای شهروندان برعهده دارند و باید پرداخت حقوق آنها در اولویت قرار گیرد، افزود: البته مدیریت شهری در بخش‌های مختلفی همچون رُفت و روب، فضای سبز، ساخت و ساز و مترو با پیمانکاران زیادی ارتباط دارد که باید دیون آنها را نیز پرداخت کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از طریق تراکم فروشی تحقق پیدا کرده و در سال گذشته این درآمد کاهش داشته است، گفت: مشکلات مختلف اقتصادی همچون رکود حاکم بر کشور، فعالیت مدیریت شهری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین باید به سمت درآمدهای پایدار شهری مانند عوارض، حرکت کرده و به دنبال وصول مطالبات شهرداری از دولت نیز باشیم.

وی شفاف سازی عملکرد شهرداری را یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با فساد در بدنه مدیریت شهری دانست و افزود: اگر شهروندان نسبت به حقوق خود آگاهی داشته باشند و دست واسطه گران و دلالان از سازو کارهای اداری کوتاه شود می‌توان امیدوار بود که بخش عمده مشکلات ناشی از فساد اداری حل و فصل شود.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه سیستم های مالی و اداری شهرداری نیز باید هرچه زودتر مکانیزه شود، عنوان کرد: در سال های گذشته تلاش های خوبی برای تحقق این امر صورت گرفت که نتیجه آن را در تولید و پیاده سازی ساز و کارهای اداری توسط نرم افزار «سرای هشت» شاهد بودیم البته با توجه به اصلاحات لازم در ساختار این نرم افزار، ورژن جدید آن تحت عنوان «سرای ۹» به زودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان، بازرسان و کارمندان بخش حراست همه زیر مجموعه های شهردای هم باید نقش نظارتی خود را بیش از گذشته ایفا کرده تا دلالان را نسبت به فعالیت های خود ناامید کنند و در این راستا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری نیز افزایش پیدا کند.

کد خبر 340669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.