ظریف بر حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت وگویی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، با ابراز همبستگی با مردم فلسطین، بویژه غزه به مناسبت شهادت تعدادی از مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امورخارجه، ظریف در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به لزوم اقدامات جامع جهان اسلام و سازمان ملل متحد در حمایت از خواسته های مشروع مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، از برنامه ریزی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری این موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری های اسلامی خبر داد.

اسماعیل هنیه نیز با قدردانی از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین، گزارشی از حادثه روز جمعه که طی آن بیست نفر از مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و صدها نفر نیز زخمی شدند ارایه کرد.

به گزارش ایمنا، مردم نوار غزه جمعه گذشته (۱۰ فروردین) در تظاهراتی با عنوان «بازگشت بزرگ» به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین فلسطین» شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند. نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی ۱۷ نفر را شهید و بیش از یکهزار و ۸۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.

در پی این حادثه، دولت فلسطین روز یکشنبه (۱۲ فروردین) خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی جنایت صهیونیست ها علیه تظاهرات مردم فلسطین شد. روز زمین فلسطین به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ ( ۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.  فلسطینی‌ها همه ساله در روز ۳۰ مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.

کد خبر 340658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.